Čtenářská gramotnost jako pedagogický pojem a jako cíl výuky literární výchovy
Abstract
Anotace
Švárová, M.: Čtenářská gramotnost jako pedagogický pojem a jako cíl výuky literární výchovy. Diplomová práce, České Budějovice 2009
Cílem diplomové práce je prezentovat sadu materiálů podporujících výuku, pro-věřených ve vyučovací praxi.
Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, budou upevněny základní pojmy: čtenář, čtení s porozuměním, čtenářská gramotnost a jak ji posuzovat a zjišťo-vat. Bude zde též provedeno srovnání již zjištěných výzkumů a testů v této oblasti.
Ve druhé, praktické části budou uvedeny praktické materiály a návody, jak čte-nářskou gramotnost rozvíjet v hodinách literární výchovy tak, aby se u dětí zvýšil zájem o četbu a zlepšilo se jejich porozumění textům.
Prakticky využitelným výstupem diplomové práce je Soubor testových úloh na rozvoj čtenářské gramotnosti, který je ověřen ve školské praxi autorky.