• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití autorských nástrojů k tvorbě fyzikálních modelů a simulací

    Thumbnail
    View/Open
    Plný text práce (10.11Mb)
    Posudek oponenta práce (6.089Mb)
    Průběh obhajoby práce (786.6Kb)
    Date
    2014
    Author
    Koreš, Jaroslav
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Práce se zabývá možnostmi využití autorských nástrojů ve výuce fyziky, zejména při vytváření fyzikálních modelů a simulací, a jejich přínosem pro jednotlivé oblasti výuky. Využívání autorských nástrojů je v práci úzce diskutováno v souvislosti s didaktickými teoriemi konstruktivismu a didaktickými znalostmi obsahu. Konkrétní obsah těchto teorií a důvody jejich propojení se sledovaným tématem jsou uvedeny v teoretické části práce. Zde je také zmapován současný stav vývoje ICT nástrojů s přihlédnutím k jejich možnému uplatnění při výuce fyziky. Jsou uvedeny některé vybrané autorské nástroje i s příklady jejich využití. V stěžejní experimentální části práce jsou nejdříve formulovány výzkumné otázky a příslušné výzkumné hypotézy. Ty budou pak v rámci výzkumu testovány. Výzkumná otázka zněla: "Vede využití autorských nástrojů k prokazatelnému zlepšení výsledků žáků v oblasti pochopení a aplikace učiva?". Důvod této formulace a příslušné hypotézy jsou v práci uvedeny. Na základě výzkumných hypotéz byl zvolen výzkumný přístup a použitá metoda - v tomto případě (didaktický) experiment. Do výzkumu byly zapojeny různé školy a učitelé. Obsahem testování vlivu autorských nástrojů byly i různé oblasti fyzikálního vzdělávání. Jednotlivé experimenty a jejich výsledky jsou popisovány v samostatných kapitolách. Součástí každého popisu je i didaktický rozbor vybrané simulace a zdůvodnění smyslu využití autorského nástroje v daném případě. U každého experimentu jsou uvedeny zjištěné hodnoty statistické pravděpodobnosti potvrzující/vyvracející testované hypotézy. V závěru práce je provedeno celkové zhodnocení experimentů a na tomto základě jsou doporučeny způsoby implementace autorských nástrojů do výuky. Některé další návrhy na využití autorských nástrojů, jdoucí za rámec experimentu, vycházejí z autorovy osobní zkušenosti a výukové praxe. Je doporučeno věnovat opomíjené problematice autorských nástrojů ve výuce větší pozornost v dalším didaktickém výzkumu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/31553
    Collections
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV