• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Pedagogická fakulta
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele

    Thumbnail
    View/Open
    Plný text práce (1.908Mb)
    Posudek vedoucího práce (1008.Kb)
    Posudek oponenta práce (1.563Mb)
    Posudek oponenta práce (630.4Kb)
    Průběh obhajoby práce (381.7Kb)
    Date
    2014
    Author
    Nota, Josef
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Disertační práce s názvem Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele je zaměřena na specifika a možnosti psychosomaticky orientované disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem v přípravě budoucích učitelů. Tato disciplína je pedagogikou toho, jak zkoumat v experimentálních podmínkách fenomén samomluvy. Východiskem pro naznačený přístup je zaměření na osobnost studenta učitelství a kultivace jeho sebereflexe cílem je získání profesní role se zachováním autorského přístupu a autenticity v jednání. Cílem disertační práce je hlubší porozumění pedagogice psychosomatických disciplín na půdě Katedry pedagogiky a psychologie, což je pro mou asistentskou zkušenost zásadní. Výchozím bodem práce je hledání východisek pro osobnostně orientovanou přípravu budoucích učitelů a nahlížení na její specifika optikou i jiných, osobnostně orientovaných programů. V další části je disciplína Dialogické jednání popisována ze studentské a posléze asistentské výzkumné pozice a hledány opěrné body pro objevování tzv. psychosomatické kondice. Po zacílení na specifika psychosomatické přípravy budoucích učitelů na Katedře pedagogiky a psychologie Jihočeské univerzity je pozornost věnována otázkám po možnostech exportování Dialogického jednání. Z důvodů dosud neuchopené metodologie analýzy videozáznamů z disciplíny bylo dále nutností popsat základní východiska pro další výzkumnou práci. Empirická část je věnována vytváření typologií ze studentských písemných sebereflexí. Cílem je formulace asistentské zkušenosti. Interpretace výsledků vede k závěrům po nutnosti diferencovat písemné pedagogické sebereflexe od písemných pedagogických reflexí, běžně popisovaných jako zpětná vazba.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/31554
    Collections
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV