• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Bezpečnost pacienta při poskytování ošetřovatelské péče

    Thumbnail
    View/Open
    Plný text práce (2.900Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.870Mb)
    Posudek oponenta práce (1.957Mb)
    Průběh obhajoby práce (796.4Kb)
    Date
    2018
    Author
    Pokojová, Radka
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Cílem předložené práce je zhodnotit bezpečnost pacientů při poskytování ošetřovatelské péče ze dvou různých pohledů. Prvním pohledem byly názory pracovníků v přímém kontaktu s pacienty na otázky bezpečnosti a druhým byly názory manažerů na aktivity vedoucí ke zvyšování kvality a bezpečnosti péče. Pro účely disertační práce byla využita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Kvantitativní část výzkumného šetření byla realizována pomocí standardizovaných dotazníků: Nemocniční průzkum o kultuře bezpečnosti pacientů (The Hospital Survey on Patient Safety Culture - HSOPSC), který vyvinula Agentura pro výzkum a kvalitu ve zdravotnictví (Agency for Healthcare Research and Quality, AHRQ) a dotazníku pro manažery kvality a koordinátory Systémy zlepšování kvality v evropských nemocnicích, který byl použit v rámci projektu Prohloubení našeho porozumění o zlepšování kvality v Evropě - (Deepening our Understanding of Quality Improvement in Europe - DUQuE), přičemž tato část byla doplněna o kvalitativní šetření s použitím techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo celkem 427 respondentů (331 nelékařských zdravotnických pracovníků v přímém kontaktu s pacientem a 96 nelékařských zdravotnických pracovníků na manažerských pozicích). Na základě uskutečněného výzkumu s použitím nástroje HSOPSC bylo zjištěno, že respondenti bezpečnost pacienta na vlastním pracovišti nevnímají jako problematickou. Nedomnívají se, že by byla bezpečnost pacientů ohrožena při předávání informací a překladech pacientů. Rovněž kladně byly respondenty hodnoceny aktivity nadřízených, které směřují ke zvyšování bezpečnosti pacienta, což je jeden z klíčových prvků zajištění kultury bezpečnosti. Větší pozornost by měla být věnována týmové spolupráci mezi nemocničními odděleními, jež ovlivňuje koordinaci péče o pacienty, a rovněž otázkám personálního zabezpečení, které ovlivňují zvládání pracovní zátěže a vznik pochybení. Prostřednictvím nástroje DUQuE bylo zjišťováno, jaké zdroje a metody jsou nejčastěji užívány pro zvyšování kvality a bezpečí poskytované péče. Respondenti uvedli jako nejčastěji systematicky prováděné aktivity: klinické audity a sledování práce jednotlivých všeobecných sester. Příležitosti pro zlepšení je třeba směřovat do oblasti podpůrných informačních technologií a do školení, jež by se zaměřovalo na interní hodnocení ze strany kolegů (peer review) a další projekty zlepšování kvality.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/39696
    Collections
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV