Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorChloubová, Ivana
dc.contributor.authorMaříková, Václava
dc.date.accessioned2021-12-03T09:29:50Z
dc.date.available2021-12-03T09:29:50Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19541
dc.description.abstractAbstrakt Diplomová práce se zabývá pozicí sestry ? mentorky a spoluprací se směnnými sestrami. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol a zaměřuje se na ošetřovatelství v současnosti, které je spojené rovněž se vzděláním a legislativou. Dále je práce spojena s rolí sestry a její spoluprací s ošetřovatelským týmem. V neposledním případě je teoretická část věnována významu morálky a etiky v ošetřovatelství, která má dozajista důležité místo. Dále se věnujeme Certifikovanému kurzu pro mentorky, který jako jednu z forem celoživotního vzdělávání sester vidíme velmi přínosným. Absolventky kurzu získají nové dovednosti a vědomosti, ale i znalosti v oblasti psychologie, práva, didaktiky aj. Role sestry ? mentorky je velmi důležitá, protože takto osvojené poznatky může poté předávat dál a pozitivně tak působit na studenty v průběhu odborné praxe a usnadnit adaptaci při nástupu do zaměstnání. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat jaká je součastná pozice sestry ? mentorky, jaké má zkušenosti se spoluprací ostatních směnných sester při praktické výuce studentů na pracovišti a zda-li sestry řídí a dostatečně motivují studenty v zájmu o povolání všeobecných sester či porodních asistentek. Pro výzkumnou část byly použity dvě metody. První metodou byl kvantitativní výzkum formou dotazníků. Dotazníky byly dva, jeden byl určen pro sestry ? nementorky a druhý pro sestry ? mentorky. Jako druhá metoda byl použit kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaného rozhovoru s vybranými vrchními a staničními sestrami. Prostřednictvím kvantitativního šetření byly následně ověřovány pracovní hypotézy. H1: všeobecné sestry ví, jaká je role sestry ? mentorky ve zdravotnickém týmu, H2: sestry ? mentorky motivují studenty v jejich zájmu o povolání všeobecných sester, H3: sestry ? mentorky nejsou vždy ve vedoucích funkcích, H4: sestry ? mentorky jsou pozitivně vnímány směnnými sestrami, H5: směnné sestry jsou ve spolupráci se sestrou ? mentorkou neaktivní. Na základě vyhodnocení dotazníků můžeme konstatovat, že hypotézy 1, 2, 3, 4 se potvrdily a cíle v kvantitativním výzkumu byly splněny. V rámci tohoto šetření se nepotvrdila hypotéza 5, že jsou sestrycze
dc.format130 stran, 11 stran příloh
dc.format130 stran, 11 stran příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsestra - mentorkacze
dc.subjectošetřovatelská praxecze
dc.subjectrole sestrycze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectspoluprácecze
dc.subjectnursing - mentoreng
dc.subjectnursing practiceeng
dc.subjectrole of nurseeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjecttrainingeng
dc.subjectcooperationeng
dc.titlePozice sestry - mentorky v kolektivu sester, spolupráce se směnnými sestramicze
dc.title.alternativeThe mentor position within in the nursing team, and her the cooperation with the shift nurses.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17000
dc.description.abstract-translatedAbstract This diploma thesis deals with the position of nursing mentor and her cooperation with shift nurses. The theoretical part of the thesis is divided into seven chapters, and focuses on the current nursing profession that is also interconnected with education and legislature. The work is further dealing with the role of the nursing mentor and her cooperation with the nursing team. Last but not least, the theoretical part is devoted to the important role of ethics and morality in the nursing profession that is undoubtedly of central importance. We are also addressing the Certified Course for Mentors that we regard as rather positive as one of the forms of lifelong education. The nurses completing the course will acquire new skills and knowledge, but also knowledge in the field of psychology, law, didactics and other fields. The role of a nurse-mentor is rather important as she can pass the acquired knowledge further and positively influence the students in this way over the course of professional training facilitating their adaptation when they start their professional career. It was the main objective of this work to map the current position of a nurse? mentor, what her experience is with cooperation with other shift nurses as part of practical education in the workplace, and whether the nurses direct and sufficiently motivate the students to become interested in the profession of general nurses or midwifes. The section on research employed two methods. The first method consisted in quantitative research in the form of questionnaires. We employed two questionnaires, one targeted the nurses-non-mentors, while the second was intended for nurses-mentors. As a second method, qualitative research was carried out using semi-structured interview conducted with selected head and ward (charge) nurses. Using the qualitative survey approach, we tested the following working hypotheses. H1: the general nurses know what the role of a nurse-mentor is in the health-care team, H2: the nurses-mentors motivate their students to raise their interest in the profession of general nurse, H3: the nurses-mentors are not always occupying leading positions, H4: the nurses-mentors are perceived positively by the shift nurses,eng
dc.date.accepted2010-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSchusterová, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam