Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJankovský, Jiří
dc.contributor.authorKondziolková, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-03T12:20:06Z
dc.date.available2021-12-03T12:20:06Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19946
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá integrací žáků s tělesným postižením do běžných základních škol v regionu jižních Čech a pokouší se zjistit podmínky, za kterých integrace v současnosti probíhá a pokouší se nastínit klíčový faktor, jenž by byl schopen zajistit úspěšnou integraci žáků s tělesným postižením. Pro zjištění těchto podmínek byli kontaktováni výchovní poradci, pedagogové, asistenti pedagoga, případně ředitelé škol, kteří dle informací Krajského úřadu v Českých Budějovicích s těmito žáky pracují. Výzkumná část probíhala kvantitativní formou, konkrétně rozesláním dotazníků zmíněným pověřeným osobám. Byly formulovány celkem 3 hypotézy. Hypotéza č. 1: Žák s tělesným postižením se bez obtíží začleňuje do kolektivu intaktních jedinců. Hypotéza č. 2: Škola o integraci předem informuje intaktní žáky a jejich rodiče. Hypotéza č. 3: Před integrací žáka s tělesným postižením je zapotřebí vyřešit bezbariérovost školy. Při dotazníkovém šetření jsem zjistila, že integrace žáků s tělesným postižením je bezproblémová. Též druhá hypotéza týkající se informovanosti žáků a rodičů byla potvrzena. Hypotéza č. 3, která se týká potřeby bezbariérovosti škol, se nepotvrdila. Z dotazníků bylo zjištěno, že nejdůležitějším faktorem, který by mohl zaručit úspěšnou integraci, patří na prvním místě, asistence při výuce. Následují spolužáci a rodina, kteří mají vliv na jeho psychickou připravenost a na to, jak bude žák s postižením přijat do kolektivu. Na posledním místě je dle respondentů bezbariérovost školy. Získané poznatky v této práci mohou sloužit k identifikaci rozhodujících podmínek, které by mohly zaručovat úspěšnou integraci žáků s tělesným postižením v běžných základních školách v duchu inkluzivního vzdělávání.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFaktory integracecze
dc.subjectinkluzecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjecttělesné a motorické postižení.cze
dc.subjectFactors of the integrationeng
dc.subjectinclusioneng
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectsomatic handicap.eng
dc.titleÚspěšnost integrace žáků s tělesným postižením v základních školách v regionu jižních Čechcze
dc.title.alternativeSuccessful integration of physically handicapped pupils into regular primary schools in the region of South Bohemiaeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22547
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with integration of physically handicapped pupils into regular primary schools in South Bohemia and tries to survey present conditions under which integration takes place. The thesis also tries to outline the key factor that would be able to ensure successful integration of physically handicapped pupils. To survey the conditions, educational advisors, teachers, teacher?s assistants, eventually the headmasters, who, according to the information from the South Bohemian Regional Authority in České Budějovice, work with those pupils. The research part had a quantitative form. Questionnaires were distributed to above mentioned responsible people. Three hypotheses were set. Hypothesis No.1: A pupil with a physical handicap integrates easily into a group of intact individuals. Hypothesis No.2: Schools inform intact pupils and their parents about integration in advance. Hypothesis No.3: Schools has to solve access for disabled. Quantitative research showed that integration of physically handicapped pupils is without problems. The second hypothesis regarding the awareness of pupils and parents about integration was also proved. The third hypothesis regarding the access for disabled was not proved. From the questionnaires it was found out that the most important key factor that may guarantee successful integration is assistance during lessons. Assistance is in the first place, then schoolmates and parents who influence pupil?s mental readiness and the way how this pupil with a disability will be admitted to the team of schoolmates, follow. In the last place there is, according to the respondents, access for disabled. Facts gathered through the research may serve to identify crucial conditions that might guarantee successful integration of physically handicapped pupils in mainstream primary schools in the spirit of inclusive education.eng
dc.date.accepted2011-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSlámová, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam