Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
Abstrakt
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice.
Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.