Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMan, František
dc.contributor.authorKozelka, Pavel
dc.date.accessioned2021-12-07T12:50:53Z
dc.date.available2021-12-07T12:50:53Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27603
dc.description.abstractHlavní cíl této práce je přehled základních teorií výkonové motivace a uvedení hlavních metod jejího zjišťování. Z klasických teorií výkonové motivace je zmíněna zejména práce McClellanda, Atkinsona a Heckhausena. Uvedena je i teorie kauzální atribuce, jakožto pátrání po příčinách, kterými jedinec vysvětluje svůj úspěch či neúspěch. Dále je také vyložena základní problematika volního jednání, zmíněny jsou např. práce Heckhausena (Rubikon model), Beckmanna a Kuhla. Pozornost je věnována aplikaci výkonové teorie ve školním prostředí a problematice cílů (např. Amesová, Dwecková, Nicholls), zmíněna je také teorie PSI. V práci je popsána souvislost výkonové motivace s vybranou problematikou (aktivace, aspirace, flow, naučená bezmocnost atd.), diagnostika výkonové motivace a přehled výkonové motivace v čase.cze
dc.format65 s.
dc.format65 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýkonová motivacecze
dc.subjectdiagnostika výkonové motivacecze
dc.subjectkauzální atribucecze
dc.subjectvůle a volní jednánícze
dc.subjectškolní prostředícze
dc.subjectachievement motivationeng
dc.subjectdiagnostics of achievement motivationeng
dc.subjectcausal attributioneng
dc.subjectvolition and volitional actioneng
dc.subjectschool settingeng
dc.titleVýkonová motivace a její zjišťovánícze
dc.title.alternativeAchievement motivation and its measurementeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag14827
dc.description.abstract-translatedThe main aim of this bachelor’s thesis is the overview of fundamental theories of achievement motivation and the presentation of the chief methods of its measurement. From the classical theories there is particularly remarked the work of McClelland, Atkinson and Heckhausen. There is also presented the theory of causal attribution as a searching for causations, which are used by individual to explanate its succes or failure. Next, there is explained the main problems of volitional action, e.g. the work of Heckhausen (Rubicon model), Beckmann and Kuhl are mentioned. The attention is paid to the application af achievement theory in the school setting and the problems of goals (e.g. Ames, Dweck, Nicholls), the PSI theory is remarked, too. In the bachelor’s thesis there is described a connection of achievement motivation to the selected problems (arousal, aspiration, flow, learned helplessness etc.), the diagnostics of the achievement motivation and the summary of achievement motivation across the time.eng
dc.date.accepted2010-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStuchlíková, Iva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam