dc.contributor.advisor | Dvořáková, Miloslava | |
dc.contributor.author | Staňková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T07:52:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T07:52:16Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/29976 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s vývojem dětské kresby, s jejím obsahem, pedagogickými a psychologickými přístupy při interpretaci dětské kresby.
Sleduje a porovnává celkem 74 dětských kreseb od 19 dětí z mateřské školy. V časovém rozmezí osmi měsíců. První část byla realizována v červnu, kdy děti nakreslily dům a postavu. Realizace druhé části proběhla v únoru, kdy s odstupem osmi měsíců děti znovu kreslily dům a postavu. Zkoumá kresbu, jako vodítko k poznání osobnosti. Sleduje se individuální posun jednotlivce, vývoj grafomotoriky za uplynulé období, odlišnost výtvarného projevu dívek a chlapců. | cze |
dc.format | 135 s. (145 851 znaků) | |
dc.format | 135 s. (145 851 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kresba | cze |
dc.subject | postava | cze |
dc.subject | dům | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | interpretace kresby | cze |
dc.subject | kazuistika | cze |
dc.subject | drawing | eng |
dc.subject | figure | eng |
dc.subject | house | eng |
dc.subject | nursery | eng |
dc.subject | drawing interpretation | eng |
dc.subject | case report | eng |
dc.title | Kresba dítěte předškolního věku | cze |
dc.title.alternative | Drawing child pre-school age | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 28921 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with children's creative expression at a nursery school. It presents the development of child's drawing to the reader, its content, pedagogical and psychological approaches when interpreting children's drawings.
It examines and compares a total of 74 children's drawings by 19 children from a nursery school over a time span of eight months. The first part was conducted in June, when the children drew a house and a figure. The second part was conducted in February, when the children drew a house and a figure again, after an interval of eight months. It analyses drawing as a guideline for exploring someone's personality. It follows the progress of an individual, the development of graphomotor skills during the particular period, and the differences in creative expression of girls and boys. | eng |
dc.date.accepted | 2013-04-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |