Pedagogická fakulta
Procházet dle
Poslední příspěvky
-
Problematika výuky objektově orientovaného programování v kurzech programování v terciárním vzdělávání
(Jihočeská univerzita, 2021)Výuka programování se zaměřením na objektově orientované programování v různých informatických oborech na vysokých školách patří mezi základní, ale náročné disciplíny. Prezentovaný výzkum se zabýval problémem, jak studenti ... -
Utváření klimatu školní třídy se žákem se specifickou poruchou chování
(Jihočeská univerzita, 2020)Disertační práce je věnována dvěma navzájem se ovlivňujícím tématům - klima školní třídy a žák/žáci se specifickou poruchou chování (ADHD). Teoretická část práce je zaměřena na specifické poruchy chování (ADHD) a problematiku ... -
Vymezení vztahu matematické a finanční gramotnosti žáka střední školy
(Jihočeská univerzita, 2020)Hlavním cílem disertační práce je vymezit vztah finanční a matematické gramotnosti žáka střední školy pomocí vhodně navržené metodologie. Jejím záměrem je zjistit, zda a v jaké míře se žákovy získané matematické znalosti ... -
Digitální gramotnost sociálně vyloučených adolescentů
(Jihočeská univerzita, 2019)S nástupem digitálních technologií do našich životů se začíná objevovat problém zaostávání sociálně nejslabší vrstvy společnosti v digitální gramotnosti. Tento problém je nazýván druhou formou digitálního rozdělení a zatím ... -
Vizualizace důkazů pomocí software dynamické geometrie
(Jihočeská univerzita, 2019)Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první části je vymezen pojem dynamický vizuální důkaz a zasazen do kontextu důkazů v matematice jako vědním oboru a v matematice jako předmětu, který je vyučován ve škole. Digitální ... -
Neurální koreláty multimodálního afektivního primingu
(Jihočeská univerzita, 2019)Disertační práce je věnována výzkumu neurálních korelátů vizuálních evokovaných potenciálů v průběhu experimentálního procesu sériového pasivního afektivního primingu. Cílem disertační práce je identifikovat dílčí procesy ... -
Neurální koreláty aritmetických funkcí
(Jihočeská univerzita, 2019)Předkládaná práce se soustředí na popis vztahu mezi mozkovou aktivitou během řešení aproximálních aritmetických úloh a výsledky naměřenými zkrácenou baterií Stanford-Binetova inteligenčního testu u předškolních dětí. ... -
Zkušenosti učitelů s tématem smrti ve škole
(Jihočeská univerzita, 2018)Disertační práce je věnována problematice výchovy týkající se smrti (death education). Představuje koncept této výchovy tak, jak vznikal a je realizován ve Spojených státech (Levinton, 1977; Wass, 2003; Doka 2015). Cílem ... -
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
(Jihočeská univerzita, 2018)Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním ... -
Osobnost učitele v souvislosti se strategiemi zvládání zátěžových situací a její vliv na edukaci
(Jihočeská univerzita, 2017)Disertace se věnuje tématu zvládání a prožívání zátěžových (mimořádných) situací ve výuce v souvislosti s vybranými osobnostními rysy učitelů. Práce má teoreticko? empi-rický charakter. Její teoretická část představuje ... -
Sociální role "zastánce" jako významný faktor k eliminaci šikan na ZŠ
(Jihočeská univerzita, 2017)Dizertační práce nabízí co nejpřesnější obraz "zastánců jako klíčových hráčů" v eliminaci šikany. Realizovaný výzkum a poznatky, vycházejí nejenom z množství zahraničních studií, ale také z praktických zkušeností členů ... -
Hodnocení badatelsky orientované výuky biologie
(Jihočeská univerzita, 2017)Cílem dizertační práce je zhodnotit efektivitu badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie (IBSE, z angl. inquiry-based science education) a její srovnání s efektivitou vyučování, jež využívá tradičních ... -
ROZVOJ TECHNOLOGICKO-DIDAKTICKÉ ZNALOSTI OBSAHU U UČITELŮ ANGLICKÉHO JAZYKA NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
(Jihočeská univerzita, 2017)Od začátku nového tisíciletí zažívá školství v České republice velký vzestup v oblasti digitálních technologií, které jsou nyní v nějaké podobě dostupné na každé škole. S tímto vzestupem vzniká potřeba školení učitelů, ... -
Obtížný temperament v raném dětství
(Jihočeská univerzita, 2017)Disertační práce se skládá z kvantitativní a kvalitativní části. V kvantitativní části práce byl řešen vztah mezi polymorfismy v genech pro MAO-A, COMT a serotoninový transportér, stresovou reakcí novorozence na odběr krve ... -
Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách
(Jihočeská univerzita, 2016)Jednou ze základních snah výzkumu v oblasti didaktiky je popsat a analyzovat kurikulum ve všech jeho formách. Ve vzdělávací oblasti zaměřené na informační a komunikační technologie (ICT), případně informatiku, je tato snaha ... -
Efektivní využití potenciálu bilingvního prostředí
(Jihočeská univerzita, 2016)Disertační práce s názvem "Efektivní využití potenciálu bilingvního prostředí" je zaměřena na zmapování jak správných, tak špatných postupů při bilingvní výchově. Téma bilingvismu je v současné době velmi aktuální. V ... -
Kompetence učitelů ICT v oblasti technické e-bezpečnosti
(Jihočeská univerzita, 2016)Aktuálním tématem je v současné době e-bezpečnost dětí a mládeže, na jejichž kompetence v oblasti e-bezpečnosti může mít značný vliv edukace. Nespornou roli zde hrají příslušné kompetence učitelů, které doposud nebyly ... -
Environmentální gramotnost studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy a možnosti jejího zjišťování
(Jihočeská univerzita, 2016)Environmentální gramotnost a její výstupní dimenze, environmentálně odpovědné jednání, představují v posledních desetiletích významný konstrukt, kterému se věnuje mnoho výzkumníků z řady států. V této disertační práci ... -
Didaktické situace při vytváření matematických pojmů v předškolní edukaci
(Jihočeská univerzita, 2015)Disertační práce je věnována didaktickým situacím, ve kterých se v mateřské škole vytvářejí a zpřesňují matematické pojmy. Zabývá se propojením dvou témat, která souvisejí s průběhem institucionálního předškolního vzdělávání ...