Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorŠimková, Kamila
dc.date.accessioned2021-12-08T13:28:15Z
dc.date.available2021-12-08T13:28:15Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/34181
dc.description.abstractV současné době není volně k dispozici jednoduchý edukační text na téma základů jaderné fyziky, který by byl přiměřený znalostem studentů studijního oboru radiologický asistent a dalších příbuzných oborů. Studijní materiály, které jsou v současnosti využívány, jsou needukačním přepisem vědeckých poznatků a vyžadují od přednášejícího přípravu, aby studijní látka byla studenty správně a ve stanovené vyučovací době správně pochopena. Potřeba vymezení edukační verze jaderné fyziky pro radiologické asistenty byla důvodem zpracování a předložení bakalářské práce. Odtud vyplynulo vytyčení několika cílů: - vytvořit očekávané, projektové a implementované kurikulum (vytvořit srozumitelný edukační text a ověřit jeho přiměřenost) v oblasti základů jaderné fyziky pro radiologické asistenty, - ověřit vhodnost projektového kurikula pomocí experimentální výuky a následného ověření dotazníkovým šetřením. - aplikovat metody deskriptivní statistiky a statistiky matematické. Bakalářská práce vycházela z ověřování dvou hypotéz. Hypotéza první: Aplikací teorie kurikulárního procesu a vytvořením přiměřeného edukačního textu lze zpracovat teoretické základy jaderné fyziky pro radiologické asistenty. Hypotéza druhá: Znalosti radiologických asistentů z oblasti teoretických základů jaderné fyziky získané předložením vypracovaného edukačního testu budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. Přínosem bakalářské práce je vypracovaný edukační text i test, který lze využít pro výuku teoretických základů jaderné fyziky. Po zhodnocení výsledků jednotlivých otázek lze doporučit zkvalitnění fyzikální přípravy studentů v oblastech, kde bylo dosaženo slabších znalostí.cze
dc.format91s. (109 235 znaků)
dc.format91s. (109 235 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectjaderná fyzikacze
dc.subjectkurikulární procescze
dc.subjectkonceptuální kurikulumcze
dc.subjectočekávané kurikulumcze
dc.subjectprojektové kurikulumcze
dc.subjectimplementované kurikulumcze
dc.subjectkvantitativní výzkumcze
dc.subjectnuclear physicseng
dc.subjectcurricular processeng
dc.subjectconceptual curriculumeng
dc.subjectexpected curriculumeng
dc.subjectproject curriculumeng
dc.subjectimplemented curriculumeng
dc.subjectquantitative researcheng
dc.titleTeorie jaderné fyziky pro radiologické asistentycze
dc.title.alternativeThe theory of nuclear physics for radiological assistantseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag46938
dc.description.abstract-translatedCurrently there is not freely available any simple educational text on the subject of nuclear physics foundations, which would be adequate to the knowledge of students in the field of Radiology Assistant and other related fields. Study materials that are commonly used are mere transcripts of a scientific knowledge which needs to be adjusted by the presenter in order to be correctly understood by students within the stipulated time. The need for defining an educational version of a nuclear physics for Radiology Assistant resulted in preparation and submission of this thesis. During the process several objectives emerged: - create awaited, projected and implemented curriculum (create comprehensible educational text and verify its adequacy) on the subject of nuclear physics foundations for Radiology Assistant - verify the suitability of the project curriculum using the experimental teaching followed by subsequent verification with questionnaire survey - apply methods of descriptive statistics and mathematical statistics This thesis was based on two hypotheses verification. 1st hypothesis: By application of curricular process theory and developing appropriate educational text can be processed theoretical foundations of nuclear physics for Radiology Assistants. 2nd hypothesis: Knowledge of Radiology Assistants in the field of theoretical foundations of nuclear physics obtained from drawn up educational text will have distribution near to the normal distribution. Contribution of the thesis is the elaborated educational text and test that can be used for teaching theoretical foundations of nuclear physics. After evaluation of individual questions in the test, can be recommended to focus on students' knowledge in those areas where lower scores were achieved.eng
dc.date.accepted2016-05-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠkrabánková, Jana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam