Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBílková, Zuzana
dc.contributor.authorVolmutová, Simona
dc.date.accessioned2024-03-12T07:36:48Z
dc.date.available2024-03-12T07:36:48Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-07-13
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42571
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá dětmi ze základní školy, u kterých se objevuje problémové nebo poruchové chování, a také tím, jak na něj reagují učitelé a spolužáci. V teoretické části popisuji rozdíl mezi problémovým a poruchovým chováním, uvádím charakteristiku kázně a poruch chování. Vymezuji také základní termíny jako je etiologie, klasifikace, prevence a terapie poruch chování. Poslední kapitolou teoretické části jsou instituce, které v této problematice spolupracují se školou. Praktická část ukazuje výsledky mého pozorování a rozhovorů. Snažila jsem se zjistit, jak se problémové chování dětí projevuje při vyučování, jestli si ho ony samy uvědomují, jestli si ho nějakým způsobem všímají jejich spolužáci a jak na něj případně reagují. To stejné jsem zjišťovala i u pedagogů, tedy jaké chování je při vyučování ruší a jak na něj reagují. Zjistila jsem, že spolužáci vnímají problémové žáky, někdy jim i jejich chování vadí, protože se nemohou soustředit na výuku. Není to ale pro ně důvod, aby je vyčleňovali z kolektivu, právě naopak se s nimi většinou kamarádí. Učitelům vadí drzost, vulgární vyjadřování a upozorňování na sebe. U každého žáka si musí učitel najít vhodný způsob, jakým s ním bude problémy řešit.cze
dc.format58 s. (105 945 znaků)
dc.format58 s. (105 945 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectproblémové chovánícze
dc.subjectporuchy chovánícze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectžákcze
dc.subjectučitelcze
dc.subjectproblem behavioreng
dc.subjectbehavioral disorderseng
dc.subjectelementary schooleng
dc.subjectpupileng
dc.subjectteachereng
dc.titleReakce na problémové chování ze strany učitelů a žákůcze
dc.title.alternativeTeachers' and schoolmates' reactions to pupils' problem behavioreng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag58585
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis deals with problem or disorder behavior of primary school children and resulting teachers and classmates reactions. In the theoretical part I describe the difference between problematic and disorder behavior, I introduce the characteristics of discipline and behavioral disorders. I define basic terms like etiology, classification, prevention and behavioral disorder therapy. The last chapter of the theoretical part mentions institutions cooperating with the schools regarding this issue. The practical part shows the results of my observations and interviews. I tried to find out how this children problematic behavior manifests itself during the classes, whether they themselves are aware of it, whether their classmates notice it, and how they eventually react to it. I examined the same for teachers, i.e. what behavior disturbs them during lessons and how they react to it. I have found that classmates perceived problematic students, sometimes they also mind their behavior because they cannot concentrate on teaching. But this is not a reason for them to separate them from the group, on the contary, they are mostly friends with them. Teachers resent the insolence, vulgar expression and inappropriate alerting on yourself. The teacher must find a suitable way for each pupil to solve problems with him.eng
dc.date.accepted2020-08-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika předškolního věku-učitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGarabiková Pártlová, Margareta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam