Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBenešová, Veronika
dc.contributor.authorČadková, Karolína
dc.date.accessioned2024-03-12T08:58:22Z
dc.date.available2024-03-12T08:58:22Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-06-01
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/43209
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Rizikové chování jako důvod pro umístění do ústavní výchovy nabízí vhled do problematiky umisťování jedinců do ústavní výchovy v České republice. Práce je rozdělena do několika částí. V teoretické části se zabývá definicí rizikového chování a jeho typy. Dále práce popisuje rodinu, její prostředí a rodinné rizikové faktory. Také je v práci definována ústavní výchova a její druhy. Prostor je zde věnován i problematice recidivy rizikového chování. Cílem práce bylo popsat riziková chování, která jsou důvodem pro umístění jedince do ústavní výchovy. Dalším cílem bylo zjistit riziková chování, se kterými se jedinci v ústavní výchově setkávají a zjistit důvody recidivy návratu zpět do ústavní výchovy. Pro zpracování empirické části byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu prostřednictvím sekundární analýzy dat, a to analýzy obsahu spisové dokumentace dětí umístěných do zařízení Dětský domov, Základní škola a Školní jídelna Horní Planá v letech 1999 - 2019. Celkem bylo analyzováno 344 spisů jednotlivých dětí. Výsledky byly zpracovány metodou otevřeného kódování. Prostřednictvím výzkumu mělo být primárně zjištěno, jaké druhy rizikového chování jsou nejčastějším důvodem pro umístění do ústavní výchovy a jakou roli zde hraje rodinné prostředí, případně s jakými druhy rizikového chování se děti nadále v ústavní výchově setkávají a jak velký poměr je recidiva rizikového chování oproti ostatním důvodům při návratu do ústavní výchovy zpět. Dle výsledků výzkumu lze říci, že rizikové chování dětí je nejčastějším důvodem pro umístění do ústavní výchovy. Velkou roli pro umístění dítěte do ústavní výchovy má i špatná rodinná situace. Nárůst rizikového chování dětí byl po nástupu do dětského domova podstatně snížen, co se týče druhů rizikového chování. Na rizikové chování dětí má velký vliv vrstevnická skupina. Výzkum vyvrátil recidivu rizikového chování jako důvod pro návrat do ústavní výchovy v konkrétním případě dotyčného dětského domova. Výsledky výzkumu mohou posloužit zaměstnancům dětských domovů a dalších ústavních zařízení při tvorbě minimálních preventivních programů a při práci s rizikovým chováním dětí uvnitř institucí.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectděticze
dc.subjectdětský domovcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectrecidivacze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectústavní výchovacze
dc.subjectchildreneng
dc.subjectchildren's homeeng
dc.subjectrisky behavioreng
dc.subjectrelapseeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectinstitutional careeng
dc.titleRizikové chování jako důvod pro umístění do ústavní výchovycze
dc.title.alternativeRisky Behavior as a Reason for Placement to Institutional Careeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61549
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis named Risky behavior as a reason for placement to institutional care offers insight to the issues of placing individuals to institutional care in Czech Republic. Thesis is divided into a several parts. In theoretical part deals with definition of risky behavior and its types. Then thesis describes family, its environment and risk factors. Also thesis has definition of institutional care and its kinds. Relapse of risky behavior is also part of the thesis. The goal of thesis was description of risky behavior, that is the reason of placement individuals to institutional care. Another goal was find out risky behavior, that individuals experiencing during institutional care and find out reasons of relapse back in institutional care. For empirical part was chosen method of quality research through secondary data analysis, namely content file documentation analysis of children placed to facilities as Children's home, Elementary school, School canteen in Horní Planá in 1999 - 2019. Overall were analyzed 344 files of children. Results were processed an open coding method. Through the research supposed to be found out primarily, which kinds of risky behavior are the most common reason for placement to institutional care and what effect have environment of family, eventually what kinds of risky behavior are children experiencing in institutional care and how high ratio is relapse of risky behavior besides other reasons of returns to institutional care. According to results we may say that children's risky behavior is the most common reason to placement to institutional care, also big part is bad family situation. Increase of risky behavior was after placement to the children's home significantly reduced. Big influence for risky behavior is children's peer group. Research refuted relapse of risky behavior as reason for return to institutional care, in the case of concerned to the children's home. Results of research may be used by employees of children's homes and another institutional facilities for making preventive programs and work with risky behavior inside the institutions.eng
dc.date.accepted2020-07-07
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam