Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLátal, Hynek
dc.contributor.authorTuháček, Jan
dc.date.accessioned2024-03-12T09:40:16Z
dc.date.available2024-03-12T09:40:16Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-05-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/44111
dc.description.abstractAugsburský grafik, malíř a nakladatel Johann Elias Ridinger zhotovil během svého života více než 1200 grafických prací. Na konci 40. let 18. století vytvořil dvanáctidílný grafický cyklus Ráj, v němž vedle postav Adama a Evy zobrazil desítky různých zvířat. Tato bakalářská práce ve své hlavní části nastiňuje vývoj tohoto tématu v umění a představuje řadu renesančních a barokních děl. Současně s tím rozebírá tradiční zvířecí křesťanskou a moralistickou symboliku, aby poté mohly být tyto získané znalosti uplatněny na samotnou Ridingerovu sérii. Hlavním cílem předkládané práce je seznámit s významy zvířat, zasadit je do kontextu stvoření člověka, jeho prvotního hříchu a vyhnání z Edenské zahrady, a společně s tím je aplikovat na jednotlivé listy cyklu. Dalším úkolem je představit toto dílo z hlediska použité grafické techniky a dochovaných přípravných prací. Poslední kapitola pak dokresluje ponětí do úplnosti tím, že cyklus zasadí do celkové autorovy tvorby, naznačí otázku objednavatelů a stručně pojedná o pokračovatelích námětu prvotního hříchu.cze
dc.format51 s. (101 993)
dc.format51 s. (101 993)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectJohann Elias Ridingercze
dc.subjectRájcze
dc.subjectikonografiecze
dc.subjectgrafický cykluscze
dc.subjectzvířata v uměnícze
dc.subjectJohann Elias Ridingereng
dc.subjectThe Paradiseeng
dc.subjecticonographyeng
dc.subjectgraphic cycleeng
dc.subjectanimals in arteng
dc.titleRáj - grafický cyklus Johanna Eliase Ridingera. Ikonografie a kontext.cze
dc.title.alternativeThe Paradise - graphic cycle by Johann Elias Ridinger. Iconography and context.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag61991
dc.description.abstract-translatedJohann Elias Ridinger, an Augsburg graphic artist, painter, and publisher, has done more than 1200 graphic artworks during his lifetime. In the late 1740s, he created a twelve-part graphic cycle The Paradise, in which he depicted tens of different animals alongside the figures of Adam and Eve. The primary part of this bachelor thesis outlines the development of this theme in art history and presents the number of renaissance and baroque artworks. It also deals with a traditional Christian and moralist symbolism of animals, and then this gained knowledge can be applied to the Ridinger's series. The main goal of this thesis is to present the meanings of animals, to put them in the context of the creation of man, his original sin, and his expulsion from the garden of Eden, and together with it to use these principles on the individual leaves of the cycle. Another task is to introduce this artwork in terms of graphic technology and preserved preparatory works. The task of the last chapter is to complete the idea in its entirety by placing the cycle in the author's overall work, implying the question of the customers, and briefly discussing the successors to the theme of original sin.eng
dc.date.accepted2021-06-08
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineDějiny uměnícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programObecná teorie a dějiny umění a kulturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠroněk, Michal


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam