Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNavrátil, Josef
dc.contributor.authorHřebcová, Jaroslava
dc.date.accessioned2021-11-22T12:20:14Z
dc.date.available2021-11-22T12:20:14Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4444
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je vypracování návrhu projektu řešícího vybrané téma rozvoje cestovního ruchu v historickém areálu Klenová, který se nachází v regionu Klatovsko v Plzeňském kraji. V této lokalitě se nachází dvě výrazné atraktivity a to hrad a zámek Klenová, na které volně navazují další kulturně-historické pamětihodnosti, které synergicky utvářejí zajímavý ráz typické české krajiny. Ze zjištěných problémových okruhů, které vyplynuly z provedené SWOT analýzy a následně SWOT matice, byly definovány strategické rozvojové oblasti, na které je vhodné zaměřit pozornost a které jsou součástí celkové strategie. Tyto oblasti, které jsou v souladu s dílčími cíli projektu, mají za cíl eliminovat nedostatky a problémy v lokalitě. Jedná se o tyto oblasti:  Produktová nabídka cestovního ruchu.  Kvalita poskytovaných služeb.  Marketing a informování návštěvníků.  Infrastruktura cestovního ruchu. V rámci těchto okruhů byly specifikovány dílčí cíle těchto okruhů a z nich vycházející strategická opatření. Mezi největší nedostatky patří především krátká doba pobytu návštěvníků v lokalitě, pouze sezónní využití, nedostatečná infrastruktura cestovního ruchu, kvalita poskytovaných služeb a nedostatek informací. Pro návštěvníky není připravena dostatečná produktová nabídka možností trávení volného času. V čele vždy bude stát Klenová, ovšem další zajímavosti jí mohou prospět ke zvýšení návštěvnosti a konkurenceschopnosti vůči jiným významným památkám. Propojení více kulturně-historických pamětihodností do jednoho celku je pro návštěvníka více lákavé a přispěje tak ke zvýšení návštěvnosti a prodloužení doby pobytu návštěvníka ve studované lokalitě. Jako nejefektivnější způsob propojení atraktivit na poměrně malém území se jeví naučná stezka, která bude propojovat významné pamětihodnosti lokality. Hlavní cíl práce byl naplněn vytvořením projektu ''Naučná stezka ''Po stopách dávných dob, Klenová - Týnec - Loreta''. Hrad a zámek Klenová a jeho okolí by v budoucnu měl poskytovat návštěvníkům větší nabídku možností trávení volného času, tak aby v oblasti strávili více času a na toto místo se rádi vraceli. Současně by měly být stávající služby poskytovány v dostatečné kvalitě a zároveň by měla být vylepšeny organizační záležitosti provozu hradu a zámku.cze
dc.format113
dc.format113
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkulturní cestovní ruchucze
dc.subjectprojektcze
dc.subjecthradcze
dc.subjectzámekcze
dc.subjectnaučná stezkacze
dc.subjectpamětihodnostcze
dc.subjectheritage tourismeng
dc.subjectprojecteng
dc.subjectcastleeng
dc.subjectchateaueng
dc.subjectnature traileng
dc.subjectsighteng
dc.titleNávrh projektu rozvoje cestovního ruchu - historický areál Klenovácze
dc.title.alternativeThe proposal of tourism development project - historical complex Klenováeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12064
dc.description.abstract-translatedThe primary goal of my thesis is to develop a proposal of a project which would be focused on tourism development of the historical complex of Klenová; this complex is located in the Klatovy district in the region of Pilsen. There are two remarkable sights in this area, a) the ruin of the medieval stronghold of Klenová and b) the chateau of Klenová. Both of these are loosely connected to other historical sights and together they create an interesting face of the typical Czech landscape. Emerging from the executed SWOT analysis and subsequent SWOT matrix, the trouble spots have been identified and they became the source for the definition of strategic underdeveloped areas. These areas are appropriate to focus on and they are a part of the overall strategy. Next, these areas, which are in accord with the objectives of the project, are aimed to eliminate deficits and obstacles in the given locality. The areas in question are as follows: {•} Tourism offers concerning products. {•} The quality of service. {•} Marketing and keeping the visitors informed. {•} The infrastructure of tourism. Within the framework of these areas, partial targets have been determined. These targets are the source of consequent strategic measures. There is a certain amount of weaknesses to the castle area of Klenová. One of the major shortcommings is that guests tend to spend a short period of time in the area and that the infrastructure of the tourism is by no means sufficient. Furthermore, the quality of the services provided is below standards and tourists are confronted with lack of information concerning overall services. Finally, tourists are not given a sufficiently wide range of possibilities to spend their free time. The chateau of Klenová is always going to be a most important sight, but some refinements could be put into action to heighten the interest of tourists and to increase competitiveness towards other important sights. To interconnect a couple of cultural and historical sights into a single unit is more attractive for visitors, increasing attendance as well as extending the period of time the tourists are willing to spend in the area. The most effective way to connect sights in a comparatively small area seems to be an educational nature trail leading from one heritage landmark to another. The main goal of this thesis has been accomplished by the creation of a nature trail called "In the steps of ancient times, Klenova - Týnec - Loreta". The castle, the chateau of Klenová and its surroundings should provide the visitors with a wide range of possibilities to spend their free time. Morever, it should make them actually want to spend their free time in the particular area and make them want to come back. Simultaneously, all existing services should be provided on a satisfactory level while the organizational methodology and management should be improving at the same time.eng
dc.date.accepted2009-06-09
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam