Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVojtko, Viktor
dc.contributor.authorValdmanová, Markéta
dc.date.accessioned2021-11-22T12:20:25Z
dc.date.available2021-11-22T12:20:25Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/4457
dc.description.abstractK dosažení cíle mé diplomové práce jsem použila dotazníkové šetření. Na základě výzkumu jsem chtěla zjistit chování spotřebitelů na trhu při užívání daného produktu a určit důležitost atributů digitálního fotoaparátu pro spotřebitele. Dále mým úkolem bylo stanovit váhy jednotlivých atributů pro vícekriteriální rozhodování. Za pomoci vybrané techniky vícekriteriálního rozhodování porovnat nabízené produkty a na základě zjištěných vah doporučit vhodné produkty pro spotřebitele. Po vyhodnocení výzkumu jsem dospěla k těmto výsledkům. Většina respondentů vlastní digitální fotoaparát a to nejčastěji značky PANASONIC, CANON a OLYMPUS. Největší procento respondentů využívá fotoaparát k záznamu osobně významných okamžiků a to shodně nejčastěji několikrát týdně nebo několikrát měsíčně. Hlavní důvod k výběru nového fotoaparátu je funkce a cena a nejčastěji jsou ochotni utratit mezi 3 001,- - 9 000,- Kč. Preferují černou a stříbrnou barvu digitálního fotoaparátu. Jelikož jsem předpokládala, že budou jisté odlišnosti mezi preferencemi parametrů mezi pohlavím a zkušeností uživatelů, rozdělila jsem si respondenty na jednotlivé segmenty, u nichž jsem dále prováděla výzkum. Pokud bych měla zhodnotit respondenty nejpreferovanější parametry, jsou zde určitě odlišnosti mezi pohlavím a zkušeností uživatelů. Na základě zjištěných největších hodnot vah se dá obecně říci, že všechny segmenty uživatelů preferují parametry šum (citlivost), rychlost fotoaparátu, výdrž baterie rozlišení v megapixelech a optický zoom. Jasně nedůležitým parametrem je možnost tisku přímo z fotoaparátu, který je u všech segmentů na posledním místě v důležitosti. Na základě vícekriteriálního rozhodování a zjištěných vah jsem porovnala 25 digitálních fotoaparátů. Vhodných produktů, které mohu více či méně doporučit jednotlivým segmentů je celkem 7 a to: Canon PowerShot SX1 IS, Panasonic Lumix DMC-FX500, Canon EOS 40D, Canon Ixus 870 IS, Casio EX-V7, Canon EOS 50D, Nikon D300.cze
dc.format96 s., 16 s. obr. příloh.
dc.format96 s., 16 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspotřební chovánícze
dc.subjectspotřebitelský výzkumcze
dc.subjectspotřebitelské organizacecze
dc.subjectvícekriteriální rozhodovánícze
dc.subjectdigitální fotoaparátcze
dc.subjectconsumer behavioreng
dc.subjectconsumer researcheng
dc.subjectconsumer organizationseng
dc.subjectmulti-criteria decisioneng
dc.subjectdigital cameraeng
dc.titleTestování spotřebních produktů na základě preferencí spotřebitelůcze
dc.title.alternativeConsumer preferences' based testing of consumer productseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12165
dc.description.abstract-translatedI used questionnaire investigation to reach the goal of my thesis. I wanted to ascertain the behaviour of users in the market when using the relevant product and to establish the importance of the attributes of digital camera for the user on the base of the research. Further my task was to set the weights of the individual attributes for multi-criteria decision-making. To compare the offered products with the help of the selected technique of multi-criteria decision-making and to suggest suitable products for the users on the base of the weights found out. The ascertained data and results will be further utilizable for consumer organizations, specifically for the Spotřebitelský institut SOS, o.p.s. (SOS Consumer institute, quasi-public company). I came to the following results after having evaluated my research. Most respondents own digital cameras, most frequently brand PANASONIC, CANON and OLYMPUS. The highest percentage of respondents use their cameras to record the personally significant moments, identically most frequently several times a week or several times a month. The main reason to choose a new camera is its function and price and the users are most frequently ready to spend between 3 001,- and 9 000,- CZK. Respondents prefer black and silver digital camera. As I supposed that there would be certain differences among the parameter preferences between genders and experiences of the users, I divided the respondents into individual segments in which I performed my further research. If I should assess the parameters most preferred by the respondents, there are certain differences between genders and experiences of the users. It is possible to say generally, on the base of the ascertained highest values of weights, that all user segments prefer the following parameters: noise (sensitivity), camera speed, battery durability, megapixel resolution and optic zoom. The clearly unimportant parameter is the possibility of printing directly from the camera that is on the last place of importance in all segments. I compared 25 digital cameras on the base of multi-criteria decision-making and the ascertained weights. I can recommend more or less the following 7 suitable products to the individual segments: Canon PowerShot SX1 IS, Panasonic Lumix DMC-FX500, Canon EOS 40D, Canon Ixus 870 IS, Casio EX-V7, Canon EOS 50D, Nikon D300.eng
dc.date.accepted2009-06-10
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineObchodní podnikánícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam