• M. Lipman: Thinking in Education 

      Bláhová, Klára (Jihočeská univerzita, 2014)
      Práce se zabývá kritickým rozborem díla Thinking in Education M. Lipmana, které se zde věnuje otázce rozvoje myšlení v rámci vzdělávací praxe. Vysvětluje důvody důležitosti schopnosti dialogu, schopnosti kriticky myslet, ...
    • Mezilidská komunikace se zaměřením na neverbální komunikaci 

      Špoková, Veronika (Jihočeská univerzita, 2016)
      Práce se zabývá celkovým představením fenoménu mezilidské komunikace se zaměřením na její neverbální složku. Popisuje celkový kontext a hlavní funkce komunikace. Stručně zmiňuje verbální sdělování. Hlavní část se poté ...
    • Mobilita mládeže a její motivace v rámci Evropské dobrovolné služby 

      Křečková, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2008)
      Práce se zabývá programem Evropské unie Mládež v akci datovaného na období 2007-2013. Se zaměřením na Evropskou dobrovolnou službu. První část práce se týká demografických změn v populaci mládeže, motivace z psychologického ...
    • Mobilní telefon jako "společník" středoškoláka na domově mládeže 

      Kratochvílová, Eliška (Jihočeská univerzita, 2020)
      Práce se zabývá významem mobilních telefonů pro studenty středních škol, kteří žijí na domově mládeže. První část práce se věnuje základním pojmům, které se pojí k danému tématu, tj. domovy mládeže, období dospívání, zejm. ...
    • Motivace k dobrovolnické práci 

      Marianová, Eliška (Jihočeská univerzita, 2005)
    • Motivace starších dospělých ke studiu na vysoké škole 

      Halabicová, Helena (Jihočeská univerzita, 2017)
      Práce se zabývá motivací starších dospělých ke studiu na vysoké škole. V první části se práce zabývá tématem vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, vymezení pojmu starší dospělost a objasnění pojmu motivace ...
    • Motivační funkce vedoucího pedagogického týmu 

      Blažek, Petr (Jihočeská univerzita, 2013)
      Práce porovnává a syntetizuje názory autorů odborných publikací na funkci vedoucího pedagogického týmu jako motivátora činnosti týmu. Z těchto názorů jsou dále vyvozeny doporučení pro vedoucího pracovníka k motivování jeho ...
    • Možnosti rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností dětí ve školní družině 

      Fauová, Jana (Jihočeská univerzita, 2010)
      Práce se zabývá možnostmi rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností u dětí ve školní družině.
    • Možnosti využití "Filozofie pro děti" jako prevence sociálně patologických jevů ve školní družině 

      Plívová, Klára (Jihočeská univerzita, 2010)
      Práce pojednává o využití pedagogického programu Filozofie pro děti, který se zaměřuje na rozvoj kritického, logického a angažovaného myšlení u dětí, jako preventivního programu využitelného ve školní družině při předcházení ...
    • Muzeum jako místo setkání pedagogiky školní a mimoškolní 

      Hrůzová, Jana (Jihočeská univerzita, 2010)
      Tato práce se zabývá propojením školního vyučování s muzejními vzdělávacími aktivitami. Zaměřuje se především na možnosti základních škol. Hodnotí, jakým způsobem se může muzeum uplatnit při realizaci vzdělávacích aktivit. ...
    • Muzikoterapie jako jeden z aspektů odstraňování bariér v oblasti kontaktu u osob s PAS 

      Smejkalová, Michaela (Jihočeská univerzita, 2016)
      Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními informacemi o autismu. Seznamuje čtenáře se vznikem, druhy a projevy autismu. Dalším základním tématem v této bakalářské práci je ...
    • Nabídka sportovních činností pro volný čas v Jičíně 

      Kobrlová, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2012)
      Práce se zabývá problematikou sportu a sportování jako kvalitní náplně volného času. První část práce charakterizuje pojmy volný čas a sportování ve volném čase (rekreační sport). Zaměřuje se na vliv aktivního způsobu ...
    • Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání 

      Ohrazdová, Jiřina Sára (Jihočeská univerzita, 2012)
      Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, ...
    • NGOismus: Analýza pojmu 

      Klečatská, Linda (Jihočeská univerzita, 2008)
      Práce se zabývá pojmem NGOismus a jeho analýzou v širších souvislostech, a to s důrazem na společensko politický a ekonomický kontext prostředí v České republice. Nejprve se věnuje problematice pojmosloví používaném pro ...
    • Ochrana mládeže na přelomu 19. a 20. století 

      Malíková, Hana (Jihočeská univerzita, 2010)
      Práce se zabývá vývojem ochrany mládeže na přelomu 19. a 20. století se zaměřením na vznik a organizaci volnočasových aktivit pro mládež. V obsahu se zaměřuji na chudou, zanedbávanou, opuštěnou a živnostenskou mládež. V ...
    • Osobní význam volnočasové taneční aktivity pro neprofesionální tanečníky 

      Hlaváčová, Nikola (Jihočeská univerzita, 2021)
      Bakalářská práce se zabývá tématem tance a pojednává o neprofesionálních tanečnících a jejich významech k taneční volnočasové aktivitě. Práce je složena ze dvou částí vzájemně se propojujících. V teoretické části se ...
    • Pasivita a aktivita ve výchově 

      Lykešová, Erika (Jihočeská univerzita, 2021)
      Předkládaná diplomová práce s názvem "Pasivita a aktivita ve výchově" se zabývá problematikou pasivity a aktivity ve výchově z pohledu volného času ve Věznici Světlá nad Sázavou. První část práce objasňuje klíčové pojmy a ...
    • Paulo Freire a jeho vliv na vývoj pedagogického myšlení 

      Ledvinková, Magda (Jihočeská univerzita, 2011)
      Práce se zabývá dílem brazilského edukátora Paula Freire, který proslul v oblasti informální a populární edukace s jejím zaměřením na dialog a zájmem o utlačované. V první kapitole přibližuji osobní i profesní život Paula ...
    • Pedagogická komunikace fotbalových trenérů mládeže 

      Švec, Martin (Jihočeská univerzita, 2019)
      Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jestli, popřípadě jak, se liší verbální komunikace fotbalového trenéra mládeže směrem k hráčům u trenérů na ligové úrovni krajské a republikové. Teoretická část práce ...
    • Pojetí mužské a ženské role v soudobé české společnosti 

      Hanzalová, Renáta (Jihočeská univerzita, 2011)
      V rámci své diplomové práce na téma Pojetí mužské a ženské role v soudobé české společnosti jsem se zaměřila na genderovou analýzu hodnotové orientace mj. s ohledem na trávení volného času s cílem odhalit mechanismy a ...