• Bobr evropský (Castor fiber) v české krajině - vzdělávací projekt 

      Pekařová, Silvie (Jihočeská univerzita, 2018)
      Tato bakalářská práce je zaměřená na tvorbu výukového programu s tématem "Bobr a jeho vliv na životní prostředí". V práci jsou sumarizovány aktuální poznatky o historii, obecné biologii a ekologii tohoto druhu, stejně jako ...
    • Environmentální výchova jako součást etické výchovy 

      Houdková, Isabela (Jihočeská univerzita, 2014)
      Práce se zabývá environmentální a etickou výchovou, jejich vývojem a místem v českých kurikulárních dokumentech. Zaměřuje se na vztah výchovy k péči o životní prostředí a výchovy etické, konkrétně pak na poměr faktografických ...
    • Lesní mateřské školy 

      Kalčíková, Štěpánka (Jihočeská univerzita, 2016)
      Bakalářská práce "Lesní mateřské školy" se zabývá lesními mateřskými školami v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na historii a původ lesních mateřských škol ...
    • Návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin 

      Blažková, Miluše (Jihočeská univerzita, 2013)
      Bakalářská práce je zaměřena na návrh výukového programu o problematice šumavských smrčin. Kvůli zvýšení použitelnosti je program proveditelný nejen v šumavské smrčině, ale i v běžném smrkovém hospodářském lese. Program ...
    • Představení biotopu podmáčených smrčin jako součásti lesních ekosystémů Šumavy - podklady pro environmentální výchovu 

      Hričovská, Veronika (Jihočeská univerzita, 2016)
      Šumava, jedno z nejstarších pohoří v Čechách, je fenoménem téměř nedotčené přírody a územím skýtajícím mnoho přírodních zajímavostí a skvostů. Těmi nejvýznamnějšími jsou rozsáhlé lesy a mokřady. Při spojení těchto dvou ...
    • Rozvoj smyslového vnímání předškolních dětí v rámci environmentální výchovy 

      Kadlecová, Marie (Jihočeská univerzita, 2011)
      Práce se zabývá zpracováním informací o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku pomocí environmentální výchovy. Teoretická část obsahuje zařazení environmentální výchovy v obsahu vzdělávání a smyslový vývoj. U ...