dc.contributor.advisor | Velemínský, Miloš | |
dc.contributor.author | Burešová, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:57:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:57:37Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-08-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18242 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Kvalita života | cze |
dc.subject | PedsQL | cze |
dc.subject | diabetes mellitus 1.typu | cze |
dc.subject | kvalita života podmíněná zdravím | cze |
dc.subject | děti. | cze |
dc.subject | Quality of life | eng |
dc.subject | PedsQL | eng |
dc.subject | Type 1 diabetes mellitus | eng |
dc.subject | health related quality of life | eng |
dc.subject | children. | eng |
dc.title | Kvalita života dětí a mladistvých s diabetem mellitem 1.typu | cze |
dc.title.alternative | Quality of life of children and adolescents with Type 1 diabetes mellitus | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 12886 | |
dc.date.accepted | 2008-09-18 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Prevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Slaný, Jaroslav | |
dc.contributor.referee | Šoltés, Ladislav | |
dc.description.defence | Protokol o obhajobě doktorské disertační práce
Jméno studenta: Mgr.Gabriela BUREŠOVÁ
Školitel: prof. MUDr. Miloš Velemínský, CSc.
Název disertační práce: Kvalita života dětí a mladistvých s diabetes mellitus 1.typu
Datum konání obhajoby: 18.9.2008
Průběh obhajoby:
Studentka představila práci na téma Kvalita života dětí a mladistvých s diabetes mellitus 1.typu. Problematiku představila studentka v kontextu základních pojmů a dále se věnovala cílům práce, metodice výzkumu, výsledkům a doporučením z práce vyplývající. Soustředila se zejména na měření obecné kvality životaPedsQl3.0 a PedsQl 4.0. Díky studentce byl získán souhlas zahraničních autorů pro českou verzi dotazníků PedsQl 3.0. V rámci vyhodnocení se projevilo nižší hodnocení kvality života rodiče. Výsledky byly statisticky vyhodnoceny a v rámci obhajoby proběhla podrobná analýza metod a statistických výsledků. Školitel zhodnotil práci jako velmi originální a přínosnou. Oponenti taktéž hodnotili práci velmi kladně.
Otázky:
1. Pokuste se vysvětlit tvrzení ze str.20 o vyšší kvalitě života u mužského pohlaví ve vztahu ke kompenzaci.
2. Proč podle Vás časté močení a žízeň patří mezi psychické faktory a projevy?
3. Zdůvodněte nemožnost původně navržené komparace s Kanadou?
4. je dle Vašeho názoru správné vztahovat otázky kvalita života a zdraví?
5. Vysvětlete vztah mezi hodnotami glykovaného hemoglobinu (HbA1C) a lepší kvalitou života.
6. Je dle Vás důležité pohlaví rodiče, který odpovídá...
7. Na kolik je významný 12.rok života ve vztahu k výsledkům?
8. Existuje recentní soubor zdravých dětí testovaných dotazníkem PedsQl 4.0?
9. Kde jsou rezervy v péči o tyto děti?
10. Jak by jste specifikovala obecnou kvalitu života od kvality života podmíněnou zdravím?
11. Je v práci obsažena definice kvality života?
12. Jde o skutečné měření kvality života nebo o názory na kvalitu života?
13. Vysvětlete rozdíl mezi dítětem, mladistvým a dorostem.
14. Jak jste technicky řešila oddělení rodičů a dětí při vyplňování dotazníků?
Studentka na všechny dotazy zodpověděla.
Hodnocení: prospěla | cze |