Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelemínský, Miloš
dc.contributor.authorHanušová, Jaroslava
dc.date.accessioned2021-12-03T08:58:50Z
dc.date.available2021-12-03T08:58:50Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-07-10
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18674
dc.description.abstractCílem disertační práce ‚qKompetence studentů vybraných fakult Univerzity Karlovy k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí'' je zjistit připravenost vybraných budoucích odborníků (studentů pátých ročníků) k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí. V teoretické části práce jsou zmíněny pouze základní definice, pojmy k problematice syndromu sexuálně zneužívaného dítěte (syndromu CSA), popř. syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndromu CAN), dále jsou zde uvedeny některé epidemiologické ukazatele, které svědčí o tom, že syndrom CSA (popř. syndrom CAN) se v běžné populaci vyskytuje a je potřeba, aby odborníci disponovali znalostmi, kompetencemi z této problematiky. V praktické části je využita metoda kvantitativního dotazníkové šetření realizovaného technikou Computer Aided Web Interviewing (CAWI). Výběrový soubor je stanoven metodou náhodného stratifikovaného výběru. Byli kontaktováni studenti pátých ročníků těchto fakult Univerzity Karlovy - 1., 2., 3. lékařské fakulty; Lékařské fakulty v Hradci Králové; Lékařské fakulty v Plzni; Právnické fakulty; Pedagogické fakulty; Filozofické fakulty a Fakulty humanitních studií. Bylo osloveno celkem 579 respondentů studujících v akademickém roce 2007/2008 na vybraných fakultách Univerzity Karlovy. Vlastní dotazník je vnitřně strukturován do částí, jsou v něm využity jak uzavřené, tak i otevřené otázky. Při vyhodnocování je využita dle typu vztahu, který můžeme mezi hodnotami zjišťovat ordinální (bodová, známkovací) škála, která umožňuje stanovit pořadí výsledků. Je určena absolutní četnost, relativní četnost, kumulativní četnost, chí kvadrát test nezávislosti, analýza rozptylu, medián a výběrová směrodatná odchylka. Rozdělení četností jsem vyjádřila tabulkami a grafy. Na základě zjištěných informací je vypracován standard minimálních znalostí, jehož součástí je i návrh na fungování interdisciplinární spolupráce. Standart prezentovaný v této disertační práci lze označit jako bazální a je určen pro vysokoškolské učitele na všech uvedených fakultách. Standard obsahuje výčet základního pojmosloví a souvislostí. Předpokládá se, že na každé fakultě na úrovni jednotlivých oborů bude materiál vhodně doplněn a rozpracován o další potřebné informace, které mají přímou souvislost ke studované specializaci.cze
dc.format126 s.
dc.format126 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSyndrom sexuálního zneužívání dětícze
dc.subjectsyndrom týranéhocze
dc.subjectzneužívaného a zanedbávaného dítětecze
dc.subjectkomerční sexuální zneužívánícze
dc.subjectinterdisciplinární spoluprácecze
dc.subjectUniverzita Karlova.cze
dc.subjectChild Sexual Abuse Syndromeeng
dc.subjectChild Abuse and Neglect Syndromeeng
dc.subjectCommercional sexual exploration of childreneng
dc.subjectInterdisciplinary cooperationeng
dc.subjectCharles University.eng
dc.titleKompetence studentů vybraných fakult Univerzity Karlovy k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětícze
dc.title.alternativeSkills of students from selected faculties of Charles University for the prevention of Child Sexual Abuse Syndromeeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag14460
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this thesis titled ''The competence of students from selected faculties of Charles University to prevent Child Sexual Abuse (CSA) syndrome’q is to identify the readiness of selected future specialists (final year students specialising in the relative area) to prevent Child Sexual Abuse (CSA) syndrome. In the theoretical part of this work fundamental definitions, as well as terms relevant to Child Sexual Abuse syndrome (CSA), or Child Abuse and Neglect syndrome (CAN) are mentioned. Furthermore, some aspects of epidemiological indicators are presented showing us proof of Child Sexual Abuse (CSA) syndrome in common populations and therefore a need to address this problem. In the practical part of this thesis quantitative interviews were used, which were implemented by Computer Aided Web Interviewing (CAWI). The subject group was a convenience sample of 579 students in there final year (2007/2008) of studying. Students from the following faculties participated: Charles University - 1., 2., 3. Medical faculty, Medical faculty in Hradec Kralove, Medical faculty in Plzen, Faculty of Law, Pedagogic faculty, faculty of Philosophy and Human resources faculty. Five hundred seventy nine respondents studying in academic year of 2007/2008 on selected faculties of Charles University were contacted. The questionnaire that was used comprised of different parts, in which both closed as well as open-ended type of questions were used. The scale was used in the analyses of the primary outcome measures. The absolute frequency, relative frequency, cumulative frequency, independent chi square, analysis of variance medium and sample standard deviation were determined. Both tables and graphs were used to show the frequencies distribution Based on results a standard of minimal knowledge/training was established based on the results. Recommendations were made as to the means for facilitating functional interdisciplinary collaborations. The recommendations presented in this thesis are fundamental and are intended to be used by University professors at of the above mentioned Universities. The standard includes fundamental terminology and logistics. The ultimate goal of this work is that it be applied, and that new and relevant information be added by specific faculties.eng
dc.date.accepted2009-09-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBendl, Stanislav
dc.contributor.refereeDohnal, Karel
dc.contributor.refereeZvěřina, Jaroslav
dc.description.defenceProtokol o obhajobě doktorské disertační práce Jméno studenta: Mgr. Jaroslava HANUŠOVÁ Školitel: prof. MUDr. Miloš Velemínský, CSc., Dr.h.c. Název disertační práce: Kompetence studentů vybraných fakult Univerzity Karlovy k prevenci syndromu sexuálního zneužívání dětí Datum konání obhajoby: 29.9.2009 Průběh obhajoby: 1.Předsedkyně komise seznámila studentku s jednotlivými členy komise. 2.Studentka přednesla prezentaci své disertační práce. Prezentace byla přehledná, studentka se soustředila na výzkumnou část své práce. 3.Školitel seznámil členy komise s doporučujícím posudkem. 4.Oponenti přednesli své doporučující posudky: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. zdůraznil přínos práce v oblasti multidisciplinarity, doc. MUDr. Karel Dohnal, CSc. zdůraznil přínos práce zejména ve využití v rámci problematiky násilí na dětech, doc. MUDr. Jaroslav Zvěřina, CSc. pozitivně zhodnotil práci celkově. 5. Otázky oponentů: a/ Vysvětlete použití statistických metod. b/ Zdůvodněte vytvoření Vámi prezentovaných závěrů c/ Jak byste komentovala poslední kroky v rámci trestně právních oborů ve vztahu k zneužívání dětí? Na otázky oponentů studentka odpověděla odpovídajícím způsobem. 6. Otázky členů komise: a/ Jakým způsobem bude k dispozici Vámi vytvořený manuál - minimální standard? Odpověď: Fakulty, které mají zájem jej mají k dispozici. b/ Proč je hypotéza 2 v negativní definici? Odpověď: Byly stanoveny nulové hypotézy (statistické) vycházející ze základních hypotéz. c/ Jakým způsobem jste vybrala způsob citování? d/ Jakou úlohu hraje škola při detekci syndromu sexuálního zneužívání dětí v kontextu vzdělávání pedagogů? Odpověď: Syndrom sexuálního zneužívání musí být více implementován, dokonce je součástí povinného základu zkoušení u státních zkoušek. e/ Kdo je vedoucím pracovníkem multidisciplinárního týmu? Odpověď: Existují formální směrnice v rámci ministerstev. Bohužel, rivalita profesí a různá úroveň vzdělávání všem brzdí. Hodnocení : prospěla 9 prospěla - 0 neprospěla - 0 zdržuji secze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam