Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorŠroněk, Michalcze
dc.date.accessioned2021-01-18T10:18:54Z
dc.date.available2021-01-18T10:18:54Z
dc.date.issued2016cze
dc.identifier.issn0049-5123cze
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/187
dc.description.abstractČlánek se věnuje vizuální reprezentaci malířského cech v Praze na Starém Městě a Malé Straně v období 16. a 17. století, kdy cech po udělení privilegia Rudolfa II. prožil jak období rozkvětu, tak i dramatické okamžiky střetu s církevními i světskými autoritami.cze
dc.formatp. 371-394cze
dc.language.isoczecze
dc.publisherÚstav dějin umění AV ČRcze
dc.relation.ispartofUmění, volume 64, issue: 5cze
dc.subjectmalířský cechcze
dc.subjectPrahacze
dc.subjectvizuální reprezentacecze
dc.subjectpainter’s guildeng
dc.subjectPragueeng
dc.subjectrepresentationeng
dc.titlePražský malířský cech a jeho reprezentace v pozdním středověku a raném novověkucze
dc.title.alternativeThe Prague Painting Guild and its Representation in the Late Middle Ages and the Early Modern Periodeng
dc.typearticlecze
dc.identifier.obd43879939cze
dc.description.abstract-translatedThe article focuses on the painter’s guild that in 1348–1773 worked in Prague’s Old Town and Lesser Quarter. It focuses primarily on the late 16th and early 17th centuries, a dramatic period in the guild’s existence, when there was a shift in royal favour and Rudolph II in 1595 granted the famous privilege whereby painting was elevated from a trade to an art. This in turn led the guild to engage in activities aimed at presenting/promoting itself.eng
dc.peerreviewedyescze
dc.publicationstatuspostprintcze
dc.project.IDGA14-25417S/Tváře komunity. Obrazy, symboly a performance pozdně středověkého a raně novověkého města(1400-1700)cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam