dc.contributor.author | Samková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:53:01Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:53:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20799 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | práva dětí | cze |
dc.subject | Úmluva o lidských právech a biomedicíně | cze |
dc.subject | rovná dostupnost | cze |
dc.subject | preventivní zdravotní péče dětí a mladistvých | cze |
dc.subject | children's rights | eng |
dc.subject | Convention on Human Rights and Biomedicine | eng |
dc.subject | equal availibility | eng |
dc.subject | preventive health care for children and youth | eng |
dc.title | Rovná dostupnost zdravotní péče u mladistvých ve smyslu čl. 3 Úmluvy o lidských právech a biomedicíně | cze |
dc.title.alternative | Equal availibility of health care for children and youth in the spirit of Art. 3 of Convention on Human Rights and Biomedicine | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 30424 | |
dc.date.accepted | 2012-08-21 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Prevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace ve zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Radková, Libuša | |
dc.contributor.referee | Slaný, Jaroslav | |
dc.contributor.referee | Šoltés, Ladislav | |
dc.description.defence | Průběh obhajoby:
" Prof. Kahoun, předseda komise představil komisi a studentku Samkovou.
" Dr. Samková prezentovala svou disertační práci s názvem Rovná dostupnost zdravotní péče u mladistvých ve smyslu čl. 3 Úmluvy o lidských právech a biomedicíně. Tématem se zabývá již od pregraduálního studia, hovoří o Úmluvě, vztahu lidských a sociálních práv se zaměřením na práva dětí. Výzkum provádí ve třech státech Evropské unie, tj. ČR, SR a Rakousku v letech 2007-2012. Snaží se zjistit, zda je zajištěna plná dostupnost zdravotní péče a prevence. Popisuje cíle a hypotézy. Data zpracovává statisticky pomocí chí kvadrát testu a Fischerova testu. Na závěr prezentace předkládá výsledky a doporučení.
" Prof. Velemínský, školitel studentky, čte posudek. Téma práce je aktuální, autorka pracovala systematicky, její aktivita byla vysoká, využila velké množství zahraniční literatury, diskuze je bohatá. Po úspěšné obhajobě doporučuji udělení titulu Ph.D.
" Prof. Radková, oponentka, chválí správně zvolenou metodiku výzkumu. Tématika je podrobně zpracována. Po úspěšné obhajobě doporučuje udělení titulu Ph.D. Poté pokládá otázky autorce: 1. Výskum prebiehal počas 5 rokov, nezmenili sa v skúmaných krajinách v debe výskumu podmienky poskytovania zdravotnej starostlivosti vyhladím na skúmané ukazovatele? 2. chápem vyššiu náročnost získavania údajov mimo ČR, nezdá sa vám ale počet respondentov v jednotlivých krajinách nevyrovnaný? 3. Je vhodné zúžit rovnost prístupu k zdravotnej starostlivosti len na otázku preventivnych prehliadok u detí? 4. Mohli by ste zhrnúť, v ktorých skúmaných ukazovateloch ktorá krajina vyniká voči ostatným?
" Prof. Šoltés, oponent, hodnotí velmi kladně výzkumnou část, která představuje ? disertační práce autorky. Práce přináší cenné podněty, je využitelná v praxi. Práci doporučuje k obhajobě. Pokládá otázky autorce: 1. Mohli rozdiely výskumu v jednotlivých rokoch medzi štátmi v rozsahu 6 rokov od roku 2007 až 2012 ovplyvnit výsledky? 2. Rozdielny počet respondentov o pomerne velke rozdiely medzi nimi bolo by vhodné interpretovat. 3. Nepatrí do dostupnosti i vzdialenost medzi bydliskom rodičov a miestom poskytovania preventivných služeb? 4. Ako hodnotí autorka súčasnú situáciu v očkovanosti detí v Čechách eventuálne i na Slovensku a Rakúsku?
" Prof. Slaný, poslední oponent, hodnotí práci jako velmi aktuální, cílů bylo dosaženo. Chválí rozsah diskuze. Pokládá dotazy autorce: 1. Právo na zdraví, jak tomu autorka rozumí? 2. Postoj autorky na univerzálnost lidských práv a na kontrolu jejich dodržování na nejrůznějších místech světa. Jedná se o politické vměšování?Jaká je dle autorky vhodná míra intervencí do vnitřních záležitostí samostatných států světa? 3. Děti jsou nejohroženější sociální skupinou. Jak by autorka komentovala současnou situaci v České republice a její odhadnutelný trend v oblasti postavení seniorů? 4. Pojem osoby, vysvětlit. 5. determinanty zdraví, jaký je názor autorky na uváděný údaj, že dědičnost má na zdraví vliv do cca 20%? Práci hodnotím velice kladně, převyšuje obvyklý průměr těchto prací. Doporučoval bych publikovat, po úspěšné obhajobě pak udělit titul Ph.D.
" Studentka odpověděla uspokojivě na všechny položené dotazy oponentů.
" Po diskuzi nastalo hlasování pětičlenné, jehož výsledkem bylo:
5 hlasů prospěl - 0 zdržuji se - 0 neprospěla | cze |