Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMurad, Salim
dc.contributor.authorVáclavová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-07T13:44:27Z
dc.date.available2021-12-07T13:44:27Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-10-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28949
dc.description.abstractANOTACE Rigorózní práce pojednává o Evropském parlamentu jako jediné přímo volené instituci Evropské unie ve vzdělávacím oboru Výchova k občanství. Úvodní části práce se zabývají historickým kontextem integrace Evropské unie a vzniku Parlamentního shromáždění ESUO. Následující kapitoly se zabývají otázkou prvních přímých voleb do Evropského parlamentu, jejich vznikem, vývojem i důvody poklesu zájmu Evropanů hlasovat do této nadnárodní instituce. Pro přiblížení okolností evropských voleb v České republice se jedna z kapitol věnuje i této problematice. Druhá část práce nabízí pohled do české kurikulární reformy podporující posílení evropské dimenze ve vzdělávání a postavení Evropského parlamentu ve výuce vzdělávacího oboru Výchova k občanství. V závěru je analyzován dotazníkový průzkum, kterého se účastnili učitelé druhého stupně základních škol Jihočeského kraje, kteří vyučují předmět vzdělávacího oboru Výchova k občanství. Práce vychází ze studia celostátní české a zahraniční literatury a pramenů.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: Evropský parlamentcze
dc.subjectpřímé volbycze
dc.subjectvolební účastcze
dc.subjectevropská dimenze ve vzdělávánícze
dc.subjectEvropský parlament ve výucecze
dc.subjectdotazníkový průzkum.cze
dc.subjectKeywords: EuropeanParliamenteng
dc.subjectdirect electionseng
dc.subjectvoterturnouteng
dc.subjectEuropeandimension in educationeng
dc.subjectEuropeanParliament in schoollessonseng
dc.subjectquestionnairesurvey.eng
dc.title"Evropský parlament - přímo volená instituce EU ve výuce vzdělávacího oboru výchova k občanství"cze
dc.title.alternativeEUROPEAN PARLIAMENTeng
dc.typerigorózní prácecze
dc.identifier.stag26667
dc.description.abstract-translatedANNOTATION Thepresentdoctoral thesis explorestheEuropeanParliament as theonlyonedirectlyelectedinstitutionoftheEuropean Union as taughtwithintheeducationalsubject "Education to citizenship". Theintroductorypartsofthedoctoral thesis engage in thehistoricalcontextofintegrationoftheEuropean Union and formationoftheParliamentaryAssembly ECSC. Thefollowingchaptersexaminetheissueofthefirst direct electionintotheEuropeanParliament, itsformation, development and reasonswhytheEuropeans' interest to vote in the said transnational institution is on the decline. To furtherclarifycircumstancesofEuropeanelections in the Czech Republic, oneofthechaptersinvestigates these problems. Theother part ofthedoctoral thesis provides a viewintothe Czech curricularreform, whichsupportstheEuropeandimension in education and thepositionoftheEuropeanParliament in lessonsoftheeducationalsubject "Education to citizenship". Theconcluding part analyses a questionnairesurvey in whichteachersoftheeducationalsubject "Education to citizenship" forsecondaryschools in theSouth Bohemian region participated. Thedoctoral thesis isbased on national and foreignliterature and otherdocumentarysources.eng
dc.date.accepted2011-10-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství občanské výchovy pro 2. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-namePhDr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePavličíková, Helena
dc.description.defenceMgr. Zuzana Václavová představila tři základní části své rigorózní práce. V obhajobě se soustředila na didaktickou problematiku euroskepticismu a využití mediální a multikulturní výchovy při výuce evropského občanství a evropanství. Klasifikace obhajoby rigorózní práce: vyhovělacze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam