Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorTelecký, Martin
dc.date.accessioned2024-03-12T06:56:20Z
dc.date.available2024-03-12T06:56:20Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-02-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42048
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy. Veřejná doprava patří mezi odvětví náročná na veřejné finanční zdroje. Předkládaná problematika disertační práce se zabývá oblastí analýzy hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti veřejné dopravy, konkrétně veřejné linkové a městské autobusové dopravy. Cílem práce je diskuse a návrh propočtu prokazatelné (kompenzační) částky v rámci financování veřejné linkové a městské autobusové dopravy na základě nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a vyhlášky č. 296/2010 Sb. a způsobech proplacení dotací u regionální dopravy. Prokazatelná ztráta (kompenzační částka) vyjadřuje "dotaci", která náleží dopravnímu podniku ze zajištění dopravní obslužnosti. Analýza dané problematiky vypovídá o finančních odchylkách, které mohou vzniknout v průběhu dopravního roku na základě sestavení výchozího a skutečného finančního modelu, to je dle struktury ekonomicky oprávněných nákladů a výnosů. Výchozí finanční model předpokládá odhady výše nákladových a výnosových položek a skutečnost je realizována dle metod stanovených ve vnitropodnikové směrnici dopravního podniku. Výsledek práce lze použít jako komplexní pohled na problematiku, ale zejména jako možný doporučující a kontrolní prvek financování podniku. S tím souvisí i vymezení klasifikace nákladových a výnosových položek ovlivňujících výši dotace a návrh efektivního zařazení do jednotlivých skupin ekonomicky oprávněných nákladů na základě jejich vypovídací schopnosti. Disertační práce zahrnuje regresní rovnici, která slouží jako informativní náhled pro výpočet průměrné minimální výše kompenzační částky stávajících dopravních podniků, ale též pro účely stanovení předpokládaných kompenzací v rámci budoucího výběrového řízení ve veřejné linkové a městské autobusové dopravě. Práce zároveň nabízí stručnou metodiku, která identifikuje předpokládané provozní náklady ze zajištění dopravní obslužnosti a přiřazuje je do příslušných skupin ekonomicky oprávněných nákladů.cze
dc.format134
dc.format134
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDopravní obslužnostcze
dc.subjectekonomicky oprávněné nákladycze
dc.subjectfinanční zdraví podnikucze
dc.subjectprokazatelná ztrátacze
dc.subjectkompenzační částkacze
dc.subjectveřejná dopravacze
dc.subjectveřejné financecze
dc.subjectBasic transport serviceseng
dc.subjecteconomically substantiated costseng
dc.subjectfinancial health of the companyeng
dc.subjectprovable losseng
dc.subjectamount of compensationeng
dc.subjectpublic transporteng
dc.subjectpublic financeeng
dc.titleHodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravycze
dc.title.alternativeEvaluation of Transport Company´s Financial Health from the Perspective of Accounts in Area of Transportationeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag55495
dc.description.abstract-translatedThe dissertation deals with the Evaluation of Transport Company´s Financial Health from the Perspective of Accounts in Area of Transportation. The public transport ranks among the industries demanding major public financial resources. The submitted dissertation analyses the financial health evaluation of a company in public transportation, specifically the public line transport and the municipal bus transport in terms of accounting. The aim of the dissertation is to discuss and design a calculation of the provable compensatory amount in financing the public line transport and municipal bus transport pursuant to Government Decree No. 493/2004 Sb. and Regulation No. 296/2010 Sb. and the methods of reimbursement of subsidies in regional transport. The provable loss (compensatory amount) expresses the "subsidy" which the transport company providing the basic transport services is entitled to. The analysis of this topic explains the financial deviations which may occur in the course of a transport year upon establishing the underlying and real financial models, i.e. on the basis of the structure of economically substantiated costs and revenues. The underlying financial model expects the estimated amounts of cost and revenue items and the reality reflects the methods established in the internal guideline of the transport company. The outcome of the dissertation may be used as a comprehensive picture of the issue and, last but not least, as a possible recommending and control element in the transport company financing. This is related to the classification of cost and revenue items affecting the amount of the subsidy and to the design of effective classification in individual groups of economically substantiated costs on the basis of their explanatory power. The dissertation includes the regression equation which is used both as an indicative preview for calculating the average minimum amount of compensation of the existing transport companies and for the purpose of determining the expected compensation in the framework of the future selection procedure in public line transport and the municipal bus transport. The dissertation also offers a brief methodology that identifies the anticipated operating costs from ensuring transport services, assigning them to the appropriate groups of economically substantiated costs.eng
dc.date.accepted2020-07-24
dc.description.departmentEkonomická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineŘízení a ekonomika podnikucze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Ekonomická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programEkonomika a managementcze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam