Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorDemeter, Peter
dc.date.accessioned2024-03-12T07:09:03Z
dc.date.available2024-03-12T07:09:03Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-03-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42168
dc.description.abstractPředkládaná dizertační práce se zaměřuje na specifickou výstřední estetiku zakládající se na hyperbolách, ambivalentních významech a ironickém postoji, pro niž se v angloamerickém prostředí ustálilo označení camp původně pocházející zřejmě z francouzštiny. Kořeny campu lze nacházet na dvoře Ludvíka XIV., kde můžeme zaznamenat zanícené snahy o kultivaci vyumělkovaného dvorského stylu, které kulminovaly v barokní metafoře světa jako divadla. Vlivem modernity a postmodernity se působnost campu rozšířila do různých oblastí kultury a jev začal skrze svou výstřednost korelovat s obecnou marginálností, respektive s něčím, co se vymyká "normalitě" a "přirozenosti", a tedy i zažitým schématům vnímání či ustáleným způsobům reflexe historie. Záměrem předkládané práce je na základě teoreticko-dějinného výkladu zmapovat projevy campu (zejména literární) s ohledem k českému prostředí, v němž může bohatý interpretační potenciál jevu osvětlit mnohé kulturně-společenské tendence.cze
dc.format203 s. (396 884 znaků)
dc.format203 s. (396 884 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectcampcze
dc.subjectcampercze
dc.subjectse campercze
dc.subjectcampagnecze
dc.subjectcampingcze
dc.subjectSusan Sontagovácze
dc.subjectestetikacze
dc.subjectreflexe historiecze
dc.subjectsvět jako divadlocze
dc.subjectvnímavostcze
dc.subjectstylcze
dc.subjectvkuscze
dc.subjectnevkuscze
dc.subjectsofistikovanostcze
dc.subjectestetická transgresecze
dc.subjectkulturní transgresecze
dc.subjectmarginálnostcze
dc.subjectironiecze
dc.subjectteatralitacze
dc.subjectrolecze
dc.subjectmaskacze
dc.subjectpózacze
dc.subjectgendercze
dc.subjectfemininitacze
dc.subjectmaskulinitacze
dc.subjectfemme fatalecze
dc.subjectpostmoderní dandycze
dc.subjectqueercze
dc.subjectgaycze
dc.subjecttransgendercze
dc.subjectdragcze
dc.subjectkýčcze
dc.subjectostalgiecze
dc.subjectpopkulturacze
dc.subjectpop-komunismuscze
dc.subjectcampeng
dc.subjectcampereng
dc.subjectse campereng
dc.subjectcampagneeng
dc.subjectcampingeng
dc.subjectSusan Sontageng
dc.subjectaestheticseng
dc.subjectreflection of historyeng
dc.subjectworld as theatreeng
dc.subjectperceptioneng
dc.subjectstyleeng
dc.subjecttasteeng
dc.subjectfulsomenesseng
dc.subjectsophisticationeng
dc.subjectaesthetic transgressioneng
dc.subjectcultural transgressioneng
dc.subjectmarginalityeng
dc.subjectironyeng
dc.subjecttheatricalityeng
dc.subjectroleeng
dc.subjectmaskeng
dc.subjectposeeng
dc.subjectgendereng
dc.subjectfemininityeng
dc.subjectmasculinityeng
dc.subjectfemme fataleeng
dc.subjectpostmodern dandyeng
dc.subjectqueereng
dc.subjectgayeng
dc.subjecttransgendereng
dc.subjectdrageng
dc.subjectkitscheng
dc.subjectostalgieeng
dc.subjectpopular cultureeng
dc.subjectpop-communismeng
dc.titleMožná uplatnění fenoménu camp při interpretaci soudobého českého kulturního prostorucze
dc.title.alternativePossible Uses of Camp in Interpretation of Czech Contemporary Cultural Backgroundeng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag45244
dc.description.abstract-translatedProposed dissertation is focusing on specific eccentric aesthetics based on hyperboles, ambivalent meanings and ironic attitude, which in Anglo-American background is so called camp derived from French. Camp origin can be found on the court of Louis XIV, where we can notice passionate tries to cultivate affected court-style culminating in baroque metaphor of the world as a theatre. Due to impact of modernity and postmodernity, scope of the camp extended to various cultural spheres and phenomenon began to corelate through its eccentricity with common marginality, respectively with something what is different from "normality" and "genuineness" also settled schemes of perception or ways of historical reflection. Goal of proposed dissertation is based on theoretical-historical interpretations to trace mentions of camp (mainly in literature) with focus on Czech background, where its rich interpretational potential can clarify most of social-cultural tendencies.eng
dc.date.accepted2020-06-30
dc.description.departmentFilozofická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineDějiny novější české literaturycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Filozofická fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programTeorie a dějiny literaturycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJiroušek, Bohumil
dc.contributor.refereeŠebek, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam