dc.contributor.author | Demeter, Peter | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T07:09:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T07:09:03Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/42168 | |
dc.description.abstract | Předkládaná dizertační práce se zaměřuje na specifickou výstřední estetiku zakládající se na hyperbolách, ambivalentních významech a ironickém postoji,
pro niž se v angloamerickém prostředí ustálilo označení camp původně pocházející zřejmě z francouzštiny. Kořeny campu lze nacházet na dvoře Ludvíka XIV., kde můžeme zaznamenat zanícené snahy o kultivaci vyumělkovaného dvorského stylu, které kulminovaly v barokní metafoře světa jako divadla. Vlivem modernity a postmodernity se působnost campu rozšířila do různých oblastí kultury a jev začal skrze svou výstřednost korelovat s obecnou marginálností, respektive s něčím, co se vymyká "normalitě" a "přirozenosti", a tedy i zažitým schématům vnímání či ustáleným způsobům reflexe historie. Záměrem předkládané práce je na základě teoreticko-dějinného výkladu zmapovat projevy campu (zejména literární) s ohledem k českému prostředí, v němž může bohatý interpretační potenciál jevu osvětlit mnohé kulturně-společenské tendence. | cze |
dc.format | 203 s. (396 884 znaků) | |
dc.format | 203 s. (396 884 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | camp | cze |
dc.subject | camper | cze |
dc.subject | se camper | cze |
dc.subject | campagne | cze |
dc.subject | camping | cze |
dc.subject | Susan Sontagová | cze |
dc.subject | estetika | cze |
dc.subject | reflexe historie | cze |
dc.subject | svět jako divadlo | cze |
dc.subject | vnímavost | cze |
dc.subject | styl | cze |
dc.subject | vkus | cze |
dc.subject | nevkus | cze |
dc.subject | sofistikovanost | cze |
dc.subject | estetická transgrese | cze |
dc.subject | kulturní transgrese | cze |
dc.subject | marginálnost | cze |
dc.subject | ironie | cze |
dc.subject | teatralita | cze |
dc.subject | role | cze |
dc.subject | maska | cze |
dc.subject | póza | cze |
dc.subject | gender | cze |
dc.subject | femininita | cze |
dc.subject | maskulinita | cze |
dc.subject | femme fatale | cze |
dc.subject | postmoderní dandy | cze |
dc.subject | queer | cze |
dc.subject | gay | cze |
dc.subject | transgender | cze |
dc.subject | drag | cze |
dc.subject | kýč | cze |
dc.subject | ostalgie | cze |
dc.subject | popkultura | cze |
dc.subject | pop-komunismus | cze |
dc.subject | camp | eng |
dc.subject | camper | eng |
dc.subject | se camper | eng |
dc.subject | campagne | eng |
dc.subject | camping | eng |
dc.subject | Susan Sontag | eng |
dc.subject | aesthetics | eng |
dc.subject | reflection of history | eng |
dc.subject | world as theatre | eng |
dc.subject | perception | eng |
dc.subject | style | eng |
dc.subject | taste | eng |
dc.subject | fulsomeness | eng |
dc.subject | sophistication | eng |
dc.subject | aesthetic transgression | eng |
dc.subject | cultural transgression | eng |
dc.subject | marginality | eng |
dc.subject | irony | eng |
dc.subject | theatricality | eng |
dc.subject | role | eng |
dc.subject | mask | eng |
dc.subject | pose | eng |
dc.subject | gender | eng |
dc.subject | femininity | eng |
dc.subject | masculinity | eng |
dc.subject | femme fatale | eng |
dc.subject | postmodern dandy | eng |
dc.subject | queer | eng |
dc.subject | gay | eng |
dc.subject | transgender | eng |
dc.subject | drag | eng |
dc.subject | kitsch | eng |
dc.subject | ostalgie | eng |
dc.subject | popular culture | eng |
dc.subject | pop-communism | eng |
dc.title | Možná uplatnění fenoménu camp při interpretaci soudobého českého kulturního prostoru | cze |
dc.title.alternative | Possible Uses of Camp in Interpretation of Czech Contemporary Cultural Background | eng |
dc.type | disertační práce | cze |
dc.identifier.stag | 45244 | |
dc.description.abstract-translated | Proposed dissertation is focusing on specific eccentric aesthetics based
on hyperboles, ambivalent meanings and ironic attitude, which in Anglo-American background is so called camp derived from French. Camp origin can be found on the court of Louis XIV, where we can notice passionate tries to cultivate affected court-style culminating in baroque metaphor of the world as a theatre. Due to impact of modernity and postmodernity, scope of the camp extended to various cultural spheres and phenomenon began to corelate through its eccentricity with common marginality, respectively with something what is different from "normality" and "genuineness" also settled schemes of perception or ways of historical reflection. Goal of proposed dissertation is based on theoretical-historical interpretations to trace mentions of camp (mainly in literature) with focus on Czech background, where its rich interpretational potential can clarify most of social-cultural tendencies. | eng |
dc.date.accepted | 2020-06-30 | |
dc.description.department | Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Dějiny novější české literatury | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Filozofická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-program | Teorie a dějiny literatury | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jiroušek, Bohumil | |
dc.contributor.referee | Šebek, Josef | |