Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorŠtumpf, Petrcze
dc.contributor.authorVojtko, Viktorcze
dc.contributor.authorValtrová, Barboracze
dc.date.accessioned2021-03-04T17:32:12Z
dc.date.available2021-03-04T17:32:12Z
dc.date.issued2018eng
dc.identifier.issn1088-6931eng
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/530
dc.description.abstractHigh level of satisfaction of tourists is one of the most common goals of sustainable tourism destinations. The general assumption is that higher level of tourists' satisfaction leads to a higher tourists' loyalty to destinations. This research looks on this relationship from macro level of European Union (EU) countries. We have used data from Eurobarometer – Preferences of Europeans towards Tourism between 2013 and 2016 – to statistically compare and analyse several satisfaction indicators of European tourists incoming the chosen EU countries. The results show significant differences amongst countries as destinations and could be used to identify strengths and weaknesses of EU countries as tourism destinations. The robust data set enables the benchmarking of EU countries as tourism destinations from the tourists' satisfaction point of view. This study shows the ranking of the EU countries in several dimensions of tourists' satisfaction.eng
dc.formatp. 1-14eng
dc.language.isoengeng
dc.publisherPeople and Global Business Associationeng
dc.relation.ispartofGlobal Business & Finance Review, volume 23, issue: 1eng
dc.subjectTourismeng
dc.subjectSatisfactioneng
dc.subjectEurobarometereng
dc.subjectEU countrieseng
dc.subjectBenchmarkingeng
dc.subjectturismuscze
dc.subjectspokojenostcze
dc.subjectEurobarometercze
dc.subjectzemě EUcze
dc.subjectbenchmarkingcze
dc.titleSatisfaction of European Tourists – Benchmarking of EU Countrieseng
dc.title.alternativeSpokojenost evropských turistů - benchmarking zemí EUcze
dc.typearticleeng
dc.identifier.obd43883710eng
dc.description.abstract-translatedVysoká spokojenost turistů je jedním z nejběžněji používaných cílů udržitelných destinací cestovního ruchu. Základním předpokladem je, že vyší spokojenost turistů vede k vyšší loajalitě k destinacím. Tento výzkum nahlíží na tento vztah z makroúrovně zemí Evropské unie. Ke statistické komparaci a analýze několika indikátorů spokojenosti evropských turistů přijíždějících do vybraných zemí EU byla využita data z Eurobarometru - Preference Evropanů vůči turismu 2013 - 2016. Výsledky ukazují signifikantní rozdíly mezi zeměmi jako destinacemi a mohou být využity k identifikaci silných a slabých stránek zemí EU jako destinací turismu. Robustní soubor dat umožňuje benchmarking zemí EU jako destinací turismu z pohledu spokojenosti turistů. Tato studie ukazuje pořadí zemí EU v několika dimenzích spokojenosti turistů.cze
dc.peerreviewedyeseng
dc.publicationstatuspostprinteng
dc.identifier.doi10.17549/gbfr.2018.23.1.1eng
dc.project.IDGAJU 074/2017/S/Rozvoj jihočeského regionu - potenciál pro aplikaci iniciativy Evropské komise - Smart Regioneng
dc.relation.publisherversionhttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85045050271&origin=AuthorNamesList&txGid=ee419348c067951b2d7f6439d14e8dc7eng


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam