Prohlížení Kvalifikační práce dle autora "Bauman, Petr"
-
Historie a současnost málotřídních škol
Goby, Pavel (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá historickým vývojem málotřídních (venkovských) škol na území České republiky od doby vrcholného středověku do současnosti. Výzkum je zúžen hlavně na venkovské a málotřídní školy na okrese Benešov, ale též ... -
Historie volnočasových organizací v naší zemi v letech 1911 - 1900
Maroušek, Kamil (Jihočeská univerzita, 2008)Diplomová práce se zaměřuje na historii volnočasových organizací v naší zemi. Práce je pouze teoretická a je rozdělena na dvě části. První část je podstatně širší a zabývá se volnočasovou organizací Junáka. Popisuje ... -
Implementace Filozofie pro děti do oddělení školní družiny
Dřevová, Šárka (Jihočeská univerzita, 2018)Tato diplomová práce popisuje proces implementace vybraných prvků programu Filozofie pro děti do činnosti školní družiny. Teoretická část představuje program Filozofie pro děti a školní družinu. Vlastní výzkumné šetření ... -
Instrumentální obohacování a Filozofie pro děti - programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení
Kabele, Jaroslav (Jihočeská univerzita, 2016)Práce se zabývá programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení. Jedná se o program Instrumentální obohacování a program Filozofie pro děti. Tato teoretická práce nejprve popisuje pojem myšlení a to zejména ... -
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
Tykvartová, Oľga (Jihočeská univerzita, 2007)Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti ... -
Jak by moje dítě mělo trávit volný čas? (náhled do představ rodičů dětí předškolního věku)
Strnadová, Ladislava (Jihočeská univerzita, 2014)Práce představuje různá teoretická pojetí volného času zasazená do historického kontextu. Předkládá přehled realizovaných výzkumů v oblasti způsobu trávení volného času a názorů rodičů na trávení volného času jejich dětí. ... -
Jak o výchovných cílech uvažují vychovatelé ve školních družinách?
Linhart, Adéla (Jihočeská univerzita, 2016)Bakalářská práce se zabývá otázkou, jak o výchovných cílech uvažují vychovatelé ve školních družinách. V teoretické části bakalářské práce jsou stručně nastíněny základní pojmy související s tématem. Dále je zmíněn historický ... -
Jak probíhá rozhodování o výběru organizovaných volnočasových aktivit dětí mladšího školního věku?
Petrová, Marie (Jihočeská univerzita, 2019)Hlavním cílem této diplomové práce je objasnit skutečnost, kdo nebo co rozhoduje u dětí mladšího školního věku o jejich organizovaných volnočasových aktivitách. V teoretické části se zabývám faktory a vlivy, které na dítě ... -
Jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově?
Pra, Lucie (Jihočeská univerzita, 2020)Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově. První a druhá kapitola se snaží přiblížit rodinu jakožto výchovné prostředí a rodičovství jako základ pro pochopení ... -
John Dewey: Experience and Education
Votava, Pavel (Jihočeská univerzita, 2018)Diplomová práce se zabývá pojmy zkušenost a zkušenostní učení v dílech Johna Deweyho. Cílem této práce je zjistit, jak John Dewey rozpracovává koncept zkušenostního učení. Práce je strukturována do šesti stěžejních kapitol. ... -
John Dewey: pedagogické dílo
Šmajclová, Tereza (Jihočeská univerzita, 2011)Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání ... -
Josef Úlehla a jeho přínos reformní pedagogice na přelomu 19. a 20 století
Škodová, Eliška (Jihočeská univerzita, 2009)Práce pojednává o životě a díle Josefa Úlehly, jeho pedagogické, veřejné, částečně také politické činnosti a jeho působení v Ústředním spolku jednot učitelských na Moravě. V první části je charakterizována doba Rakouska-Uherska ... -
Kendó jako výchovně-vzdělávací systém
Laibrt, Lukáš (Jihočeská univerzita, 2012)Tato práce představuje japonské bojové umění Kendó jako výchovně-vzdělávací systém. V první kapitole se zabývá jednotlivými myšlenkovými zdroji Kendó a dále popisuje jednotlivá období historického vývoje a jeho současnou ... -
Klíčové kompetence pro získání zaměstnání a jejich rozvoj v rámci "Job klubů"
Touchová, Alžběta (Jihočeská univerzita, 2006) -
Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
Plívová, Klára (Jihočeská univerzita, 2012)Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a ... -
Koncepce fotbalového tréninku mládeže v Dolním Bukovsku
Matoušek, Jiří (Jihočeská univerzita, 2020)Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit koncepci pro fotbalový trénink mládeže v Dolním Bukovsku. Práce vychází z vlastní praxe autora jako hlavního trenéra mládeže v TJ Dolní Bukovsko. První kapitola je zaměřena na ... -
Koncept volného času ve vztahu k životu předškolního dítěte
Fárová, Kateřina (Jihočeská univerzita, 2011)Diplomová práce zkoumá, zda lze pojem volný čas aplikovat na životní situaci dětí předškolního věku, případně v jakém smyslu. Analýzou, jaký význam má volný čas v předškolním věku. Objevením způsobu využití volného času v ... -
Kurikulární reformy ve Velké Británii
Sedláčková, Pavla (Jihočeská univerzita, 2021)Bakalářská práce se zabývá kurikulárními reformami ve Velké Británii které proběhli ve 20. století. Reformy jsou porovnány se změnami ve školství v České republice. Samotný obsah přináší zejména identifikaci a deskripci ... -
Legislativní rámec vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ: vývoj od roku 1984 a současná praxe.
Glösslová, Šárka (Jihočeská univerzita, 2006) -
Literárně dramatická výchova v mateřské škole
Madarászová, Daniela (Jihočeská univerzita, 2017)Ve své bakalářské práci představuji pojetí literárně dramatické výchovy v jedné konkrétní mateřské škole. Teoretická část vymezuje klíčovou terminologii, popisuje literárně-dramatickou činnost podle kurikulárních dokumentů ...