Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMálek, Petr
dc.contributor.authorStropková, Jana
dc.date.accessioned2021-11-26T13:37:00Z
dc.date.available2021-11-26T13:37:00Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/10089
dc.description.abstractHlavním cílem této diplomové práce je vypracovat ve dvou variantách studii modernizace a rekonstrukce připojení účelové komunikace na pozemní komunikaci III. třídy tak, aby došlo ke zlepšení dopravního řešení sjezdu. Jedna varianta má být řešena na stávajícím místě, pro druhou má být zvoleno jiné vhodnější místo. Cestní síť ze všech liniových zařízení ovlivňuje nejvýrazněji organizaci půdního fondu. Kromě dopravní funkce plní se svými příkopy i funkci protierozní a spolu s doprovodnou zelení dotváří ráz krajiny. Vhodnou inspirací pro návrh zemědělského dopravního systému mohou být staré mapy s původními trasami cest. Na návrhu nového systému cestní sítě se musí podílet jak dopravní specialista, tak i specialista v protierozní ochraně a krajinář. Výchozím podkladem práce je reálná mapa v měřítku 1 : 5000. Zájmová oblast je zobrazena na mapovém listu SMO Trhové Sviny 9-3 a nachází se v k.ú. Mohuřice. Nejprve se vypracuje přehledná situace, ve které se navrhovaná komunikace umístí do terénu. Potom jsem pro obě varianty sestavila přehledný podélný profil. Pro druhou variantu jsem vypracovala i přehledný podélný profil. Při návrhu konstrukce vozovky jsem vycházela z dopravního zatížení a postupovala jsem podle Katalogu vozovek polních cest. Konstrukce vozovky je zobrazena na vzorovém příčném řezu. Při projektování polních cest je kladen důraz na minimalizaci zemních prací, které velmi navyšují rozpočet, proto je nutné co nejvíce kopírovat terén. Dalším důležitým hlediskem je začlenění polní cesty do okolní krajiny.cze
dc.format53 s.
dc.format53 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpolní cestacze
dc.subjectcestní síťcze
dc.subjectsměrové řešenícze
dc.subjectvýškové řešenícze
dc.subjectrural roadeng
dc.subjectroad networkeng
dc.subjectdirection solutioneng
dc.subjecthigh-rise solutioneng
dc.titleProjektová dokumentace účelové komunikace včetně připojení na silnici III. třídy.cze
dc.title.alternativeThe project documentation of a tertiary road including an attachment to the 3rd class roadeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag5491
dc.description.abstract-translatedThe aim of my graduation theses is to project a rural road in two variations. The first variation was solved in an existing position. Rural roads are one of the most important parts of complex land consolidation. Road network create an organization of land resources. In other part they ensure an entrance to agricultural holdings. They can perform for example a function of soil protection from erosion and tourist function. Rural roads have to be harmoniously integrated into a landscape. The basis for my project is map with ratio scale 1:5 000. I projected a location of a rural road into a map at first. Then I created a general longitudinal profile for both variations. For the second variation was created also a detailed longitudinal profile. I projected a composition of a construction of a road, what is shown in a cross section. Rural roads have to be projected to minimalize earthmoving, because it causes high costs. Another aspect of projecting rural roads is, that they have to be integrated into a landscape.eng
dc.date.accepted2008-06-10
dc.description.departmentZemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePozemkové úpravy a převody nemovitostícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zemědělská fakultacze
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-programZemědělské inženýrstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam