dc.contributor.advisor | Fríd, Milan | |
dc.contributor.author | Dvořák, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2021-11-30T09:52:50Z | |
dc.date.available | 2021-11-30T09:52:50Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2010-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/11310 | |
dc.description.abstract | Podniky zemědělské prvovýroby používají dva dopravní systémy. Jedná se o traktorový dopravní systém a automobilový dopravní systém. Traktorový dopravní systém je složen z tažného a přípojného vozidla Grand Super, či z tažného a více přípojných vozidel. Tažné vozidlo je tvořeno zemědělským tahačem John Deere 6620. Automobilový dopravní systém je složen z nákladního automobilu Tatra 815 Agro. Nákladní automobil může být doplněn pouze jedním přípojným vozidlem.
Uvedené dopravní systémy mohou být v podnicích zemědělské prvovýroby používány současně i na totožné procesy. Automobilové dopravní systémy v zemědělské prvovýrobě jsou ve většině případech použitelné pro více procesů. Toto je dáno konstrukcí dopravního systému, který může být osazen nástavbami s různým použitím.
Možnosti porovnání dopravních systémů jsou s použitím universálních podvozků zvýšeny. Náklady, které jsou spojeny s provozem dopravních systémů, jsou snáze porovnatelné. Pokud u traktorového dopravního systému není potřeba použití více odlišných přípojných vozidel, je zde možnost jednoduchého porovnání s automobilovým dopravním systémem.
Je zřejmé, že použití automobilového dopravního systému na delší vzdálenosti je vhodnější, nežli použití traktorového dopravního systému. Náklady na ujetí jednoho kilometru jsou u porovnávaných dopravních systémů rozdílné o velice znatelnou částku. Tento rozdíl činí 36,85 Kč. Naopak použití na kratší vzdálenosti k přepravení většího množství materiálu je vhodné použít traktorový dopravní systém. Náklady na převezení jedné tuny materiálu jsou rozdílné o 11,55 Kč. | cze |
dc.format | 115 | |
dc.format | 115 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | dopravní systém | cze |
dc.subject | automobilový dopravní systém | cze |
dc.subject | traktorový dopravní systém | cze |
dc.subject | náklady | cze |
dc.subject | porovnání | cze |
dc.subject | zemědělská prvovýroba | cze |
dc.subject | nástavby s různým použitím | cze |
dc.subject | výměnné nástavby | cze |
dc.subject | transport system | eng |
dc.subject | transport system involving tractors | eng |
dc.subject | motorized transport system | eng |
dc.subject | expenditure | eng |
dc.subject | comparison | eng |
dc.subject | agricultural businesses engaged in primary production | eng |
dc.subject | adaptations for various uses | eng |
dc.subject | swap bodies | eng |
dc.title | Porovnání traktorového a automobilového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podnicích zemědělské prvovýroby. | cze |
dc.title.alternative | Comparing tractors and motorized vehicles transport systems with swap bodies in agricultural businesses engaged in primary production. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 11276 | |
dc.description.abstract-translated | There are two transport systems used by agricultural businesses engaged in primary production. These are transport systems involving tractors and motorized vehicles.
Transport systems involving tractors are made up of motorized vehicles and vehicles that are Toled Grand Super , or more specifically, a motor vehicle plus one or more vehicles that are towed along. A motorized vehicle refers to an agricultural traktor John Deere 6620. Motorized transport systems are comprised of Lorries Tatra 815 Agro. A lorry can only have one additional vehicle connected to itself.
The transport systems mentioned above can be used in agricultural businesses engaged in primary production along with similar or identical productions. Motorized transport systems used in agricultural primary production are in the majority of cases applied to additional productions. This is the given transport system framework, which can be setup with adaptations for various uses.
It therefore follows that the possibilities of comparing transport systems using universal undercarriages are increased. Expenditure associated with these transport systems, are easily compared. It is also possible to easily compare transport systems involving tractors with motorized transport systems as long as there is no need for more vehicles connected to them.
It is obvious that the use of motorized transport systems for longer distances is preferable to transport systems involving tractors. Expenses for every driven kilometre with the comparable transport systems show a significant difference in cost. This difference is 36,85 Kč. On the other hand, it is preferable to use tractors for shorter distances involving a larger amount of material. he cost of one tonne of material transported is different about 11,55 Kč. | eng |
dc.date.accepted | 2011-01-31 | |
dc.description.department | Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Provozně podnikatelský obor | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zemědělská fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-program | Zemědělské inženýrství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |