Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorBřízová, Bohdana
dc.date.accessioned2021-12-03T09:18:32Z
dc.date.available2021-12-03T09:18:32Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18878
dc.description.abstractV teoretické části disertační práce jsou představena teoretická východiska mentoringového programu BBBS a následně také programu Pět P v České republice. Dále autorka shrnuje principy programu Pět P, představuje účastníky programu a vysvětluje management práce s dobrovolníky. Zaměřuje se také na vztah dítěte a dobrovolníka, jeho typologii a vývoj. V neposlední řadě se autorka věnuje evaluační metodě pro BBBS/Pět P s názvem Program Based Outcome Evaluation (POE). Ve výzkumné části autorka naplňuje čtyři zvolené cíle. První je zaměřen na modifikaci původní evaluační metody POE a její adaptaci na české sociokulturní podmínky. Druhým cílem je analýza současného stavu realizace programu Pět P v České republice se zaměřením na registraci programu jako sociální služby. Třetím, významným cílem, je zhodnotit obecné trendy efektivity programu pomocí statistické analýzy výsledků evaluační metody POE. Posledním cílem je tvorba nových či úprava stávajících odborných a metodických materiálů pro program Pět P.cze
dc.format190 s.
dc.format190 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMentoringový programcze
dc.subjectprogram Pět Pcze
dc.subjectmetoda POEcze
dc.subjectevaluacecze
dc.subjectMentoring programeng
dc.subjectprogram 5Peng
dc.subjectPOEeng
dc.subjectevaluationeng
dc.titleZhodnocení efektivity sociálně preventivního programu Pět P v České republice a jeho vývojcze
dc.title.alternativeEffectivity evaluation of social-preventive program 5P in the Czech republic and its developmenteng
dc.typedisertační prácecze
dc.identifier.stag20027
dc.description.abstract-translatedThe theoretical outcomes of the mentoring program BBBS and subsequently also the solutions of the program 5 P in the Czech Republic are introduced in the theoretical part of the dissertation work. Furthermore the author summarizes the principles of the program and explains the management of the work with the volunteers. She also focuses on the relationship between a child and a volunteer, its typology and its development. The last but not the least the author addresses the evaluation method for BBBS/5 P which is called the Program Based Outcome Evaluation (POE). Furthermore the author fulfills the four selected goals in the research part of the work. The first goal is focused on the modification of the original evaluation method POE and its adaptation for the Czech socio-cultural circumstances. The second goal is the analyses of the current state of the realization of the program 5 P in the Czech Republic with the focus on the registration of the program as the social service. The third very important goal is to evaluate the general trends of the effectiveness of the program by the means of the statistical analysis of the results of the evaluation method POE. The last goal is the development of the new or the adaptation of the current specialized and methodological materials for 5 P.eng
dc.date.accepted2010-06-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence, náprava a terapie zdravotní a sociální problematiky dětí, dospělých a seniorůcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDohnalová, Marie
dc.contributor.refereeLevická, Jana
dc.contributor.refereeRadková, Libuša
dc.description.defenceProtokol o obhajobě doktorské disertační práce Jméno studenta: Mgr. Bohdana BŘÍZOVÁ Školitel: Ing. Renata Švestková, Ph.D. Konzultant: doc. PhDr. Ing. Hana Konečná, Ph.D. Název disertační práce: Zhodnocení efektivity sociálně preventivního programu Pět P v České republice a jeho vývoj Datum konání obhajoby: 30.6.2010 Průběh obhajoby: 1. Školitelka představila studentku a zároveň studentce představila komisi. 2. Studentka představila svou práci, která se věnuje programu "5P". Prezentaci zaměřila na představení výzkumné části práce, která se opírá o evaluační metodu "POE". 3. Předsedkyně komise požádala vedoucí práce - školitelku a přítomné oponenty o přednesení závěrů posudků. Posudek doc. Ing. Marie Dohnalové, CSc. přednesla předsedkyně komise. Byl doplněn o kladné vyjádření MUDr. Tošnera - zakladatele dobrovolnictví v České republice. 4. Otázky: a/ Jak Vy osobně vnímáte "starou" a "novou" metodiku "POE"? b/ Je "nová" metodika POE opravdu modifikací původní "POE"? c/ Kam Vy osobně řadíte 5P - do speciální pedagogiky nebo do sociální práce? Studentka kladené dotazy a na připomínky zodpověděla. Otázky z komise: Jaká je hlavní bariéra v rámci registrace sociální služby? Připomínky: Prof. PhDr. Stanislav Hubík, CSc. - metodologicky je práce velmi problematická, měla být použita kontrolní skupina, špatně vytěžená data. Hodnocení : prospěla 4 prospěla - 1 neprospěla - 2 zdržuji secze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam