Zhodnocení efektivity sociálně preventivního programu Pět P v České republice a jeho vývoj
Abstrakt
V teoretické části disertační práce jsou představena teoretická východiska mentoringového programu BBBS a následně také programu Pět P v České republice. Dále autorka shrnuje principy programu Pět P, představuje účastníky programu a vysvětluje management práce s dobrovolníky. Zaměřuje se také na vztah dítěte a dobrovolníka, jeho typologii a vývoj. V neposlední řadě se autorka věnuje evaluační metodě pro BBBS/Pět P s názvem Program Based Outcome Evaluation (POE).
Ve výzkumné části autorka naplňuje čtyři zvolené cíle. První je zaměřen na modifikaci původní evaluační metody POE a její adaptaci na české sociokulturní podmínky. Druhým cílem je analýza současného stavu realizace programu Pět P v České republice se zaměřením na registraci programu jako sociální služby. Třetím, významným cílem, je zhodnotit obecné trendy efektivity programu pomocí statistické analýzy výsledků evaluační metody POE. Posledním cílem je tvorba nových či úprava stávajících odborných a metodických materiálů pro program Pět P.