Prohlížení Ostatní publikace dle autora "Samková, Libuše"
-
Badatelsky orientované vyučování matematice v přípravě budoucích prvostupňových učitelů
Uhlířová, Martina; Samková, Libuše (Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2016)Příspěvek představuje pedagogický výzkum zaměřený na implementaci badatelsky orientovaného vyučování do univerzitních kurzů matematiky pro budoucí prvostupňové učitele. V hlavní části se věnujeme otázkám souvisejícím s ... -
Badatelsky orientované vzdělávání jako jedna z cest ke zkvalitňování profesionality učitelů
Tichá, Marie; Uhlířová, Martina; Samková, Libuše (Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2016)Příspěvek je zaměřen na badatelsky orientované vzdělávání jako možnou cestu rozvíjení a zkvalitňování profesionality v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. Vzhledem k tomu, že proces bádání vede k domněnkám, hypotetickým ... -
Developing views of proof of future primary school teachers
Samková, Libuše; Balko, Ludovít; Szarková, Dagmar; Tichá, Marie; Richtáriková, Dagmar (Slovak University of Technology in Bratislava, 2016)In our contribution we focus on the possibility to develop views of proof of future primary school teachers during a university course on arithmetic conducted in inquiry-based manner. We present our classroom interventions ... -
Observing how future primary school teachers reason and generalize: the case of number triangles and Concept Cartoons
Samková, Libuše; Szarková, D.; Letavaj, P.; Tichá, Marie; Richtáriková, D.; Prašílová, M. (Vydavatel'stvo Spektrum STU, 2017)The contribution focuses on the possibility to use an educational tool called Concept Cartoons as a diagnostic instrument in problem solving and problem posing activities of future primary school teachers. The aim of the ... -
Ohlédnutí za sedmi podobami badatelsky orientovaného vyučování matematice
Samková, Libuše; Bastl, null; Lávička, null (Vydavatelský servis, 2016)Tento příspěvek navazuje na třídílnou sérii Sedm podob badatelsky orientovaného vyučování matematice přednesenou na Setkání v roce 2014. V první části příspěvku se vracíme k podobě dané prostředím a představujeme podrobně ... -
Planning and conducting inquiry based mathematics course for future primary school teachers.
Samková, Libuše; Novotná, Jarmila; Moraová, Hana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)The contribution presents some methodological issues related to a teaching experiment conducted under an educational research aiming at implementation of inquiry based mathematics education into university courses for ... -
Polyvalentní úlohy v matematice
Samková, Libuše (Jednota českých matematiků a fyziků, 2020)Příspěvek představuje úlohy otevřené ve smyslu otevřeného přístupu k matematice a jejich podtyp zvaný polyvalentní úlohy. Na základě formálního vymezení obou typů úloh text uvádí několik ilustračních příkladů v podobě ...