Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPerout, Evžen
dc.contributor.authorHybrantová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T11:52:14Z
dc.date.available2021-12-07T11:52:14Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26419
dc.description.abstractKresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita - tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita - tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.cze
dc.format69
dc.format69
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectarteterapiecze
dc.subjectdítěcze
dc.subjecthracze
dc.subjecttvořivostcze
dc.subjectRomcze
dc.subjectvýtvarný projevcze
dc.subjectart-therapyeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectgameeng
dc.subjectcreativityeng
dc.subjectRomeng
dc.subjectart-showeng
dc.titleDětská tvořivostcze
dc.title.alternativeChild´s creativityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7795
dc.description.abstract-translatedDrawing, painting and modelling belong to typical ways of childern´s expressions. Emocional, intellectual, corporeal, perceptional, aesthetic, social and creative growth can be easily analysed by children´s art. The Subject of my exploration in this work is the creativity. At first I mention psychology of creativity issues and interpretation of basic definitions in this sience branch. Then follow characteristics of individual stages of children´s art creativity and characteristics of evolutional stages of creative activities in childhood. In the end there are various art techniques for development of child´s creativity used in art-therapy with children, who attend art lessons in their leisure time. I describe the beginning and the course of art-therapeutic process as well as the children´s art expressions in specific open group.eng
dc.date.accepted2008-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArteterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam