dc.contributor.advisor | Bílková, Zuzana | |
dc.contributor.author | Chaloupková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:53:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:53:16Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26542 | |
dc.description.abstract | V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na alternativní mateřské školy, zejména na waldorfskou pedagogiku. Další pozornost směřovala k socializaci, a to jak k socializaci v rodině, tak i socializaci, která probíhá v mateřské škole. Rodina i mateřská škola jsou pro dítě jedny z prvních prostředí, kde k socializaci dochází.
Praktickou část jsem zaměřila zejména na používané formy komunikace mezi rodinou a mateřskou školou, jak formální, tak neformální. Zvýšenou pozornost jsem věnovala komunikaci ve waldorfské mateřské škole. Vlastní výzkum je založen na dvou výsledcích a to na pozorování a dotazníkovém šetření. Výzkum pozorováním urči, jak nejčastěji rodiče s učitelkou komunikují. Dotazníkové šetření ukáže, jaké formy komunikace rodičům nejvíce vyhovují. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | komunikace formální a neformální | cze |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | waldorf´s pedagogy | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | communication formal and informal | eng |
dc.title | Formy spolupráce mateřské školy a rodiny | cze |
dc.title.alternative | The forms of cooperation of kindergarten and family | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9438 | |
dc.description.abstract-translated | I focused on alternative kindergartens, especialy on Waldorf´s pedagogy in theoretical part of my bachelor dissertation. I aimed my another attention to sociology in families as well as sociology with in kindergartens. A Family and kindergarten are first places where childeren have their first contact with sociology.
A practical part of my dissertation is focused mainly on using kinds of communication between family and kindergarten - formal and informal. I paid increased attention to communication at Waldorf´s kindergartens. The research is based on two outcomes, the first is observation and the second is questionnaire survey. Observation research reveals a way in which parents mostly communicate with a trachet. Questionnaire survey reveals those kinds of communicition which parents consider the most suitable. | eng |
dc.date.accepted | 2008-08-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kouřilová, Jana | |