dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Hronová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T11:53:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T11:53:19Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26547 | |
dc.description.abstract | Teoretická část charakterizuje poruchu ADHD - samotný pojem ADHD, symptomy, příčiny vzniku, kritéria pro určení diagnózy. V dalším teoretickém oddíle je zpracována hra, její přínos pro rozvoj dětské osobnosti, zvláště pak spontánní hra, typická hra dětí předškolního věku, využití hry pro diagnostiku.
Praktická část uvádí výzkum, jehož použitou metodou bylo pozorování. Sledováno bylo pět dětí předškolního věku s projevy poruchy ADHD, jejich způsob hry je zde více rozpracován. Záměrem bylo sledovat, zdali se porucha projevuje ve hře dětí a do jaké míry ji ovlivňuje.
Závěrem jsou uvedeny možnosti, jež by mohly dopomoci k úspěšnější a nenásilné práci s těmito dětmi. | cze |
dc.format | 62 s. | |
dc.format | 62 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | porucha ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder) | cze |
dc.subject | symptomy | cze |
dc.subject | porucha pozornosti | cze |
dc.subject | hyperaktivita | cze |
dc.subject | impulzivita | cze |
dc.subject | diagnostika | cze |
dc.subject | spontánní hra | cze |
dc.subject | a disorder ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorders) | eng |
dc.subject | symptoms | eng |
dc.subject | attention disorder | eng |
dc.subject | hyperactivity | eng |
dc.subject | impetuosity | eng |
dc.subject | diagnostics | eng |
dc.subject | spontaneous play | eng |
dc.title | Spontánní hra dítěte s ADHD | cze |
dc.title.alternative | Play of a child with ADHD | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 9444 | |
dc.description.abstract-translated | Theoretical part characterizes a disorder called ADHD - the term ADHD itself, symptoms, reasons for origin, criterions for diagnosis assignment. In the next theoretical section there is a game compiled, its asset for a growth of child´s personality, especially spontaneous play, typical for pre-school aged children, using the play for diagnostics.
The practical part presents a survey, where observation was used as a method. Five
pre-school children with symptoms of ADHD disorder were observed and their way of play is more developed. There was an intention to watch whether the disorder itself displays
in children´s play and how much the play is influenced by this disorder.
In conclusion there are given some possibilities which could help to have more succesful and smooth way of work with these children. | eng |
dc.date.accepted | 2008-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dvořáková, Miloslava | |