Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorCvach, Radek
dc.contributor.authorJakubcová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-07T11:53:35Z
dc.date.available2021-12-07T11:53:35Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-04-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26567
dc.description.abstractTato bakalářská práce nás uvádí do problematiky rozvoje kompetence ke komunikaci v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále RVP PV) a popisuje začlenění této problematiky ve školním vzdělávacím programu mateřské školy, kde působím. Hlavním cílem je pak vytvoření experimentálního programu pro podporu rozvíjení komunikativních dovedností dětí předškolního věku a následné ověření jeho účinnosti. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky komunikace a rozvoje kompetence ke komunikaci v RVP PV. Vysvětluje pojem komunikace, vymezuje komunikaci sociální a pedagogickou a jsou zde nastíněny způsoby sdělování. Je zde rovněž věnován prostor těm oblastem RVP PV, které přímo souvisejí s komunikativní kompetencí. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní možnosti rozvoje komunikativních dovedností dětí předškolního věku. Vychází z realizace vlastního experimentálního programu a ověřuje jeho účinnost v praxi. V další části jsou pak pomocí dotazníkového šetření shromážděny poznatky pedagogických pracovníků o způsobech a možnostech rozvíjení komunikace v mateřských školách a o faktorech, které mohou rozvoj komunikace ovlivňovat.cze
dc.format68
dc.format68
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectSociální komunikacecze
dc.subjectpedagogická komunikacecze
dc.subjectkompetencecze
dc.subjectrozvoj komunikativní kompetencecze
dc.subjectzpůsoby sdělování.cze
dc.subjectSocial communicationeng
dc.subjectpedagogical communicationeng
dc.subjectcompetenceeng
dc.subjectthe development of communicative competenceeng
dc.subjectmeans of communication.eng
dc.titleRozvoj komunikativní kompetence dětí předškolního věku v kontextu kurikulární reformy našeho školstvícze
dc.title.alternativeThe development of communicative competence of the preschool-aged children in context of curricular reform of Czech educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag9468
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis introduces the problems of the communicative competence development in the Frame work educational programme for pre-school education (below RVP PV) and describes how to include this issue in the school educational programme of the kindergarten, where I work. The main objective is to create an experimental programme to support pre-school children communication skills development followed by subsequent verification of its effectivity. The theoretical part of the thesis deals with the general introduction into communication and communicative competence development issues in RVP PV. It explains the concept of communication, defines the social and pedagogical communication and outlines the methods of communication. There are also mentioned those areas of RVP PV, which are directly connected with the communicative competence. The practical part concentrates on concrete possibilities to develop the communicative skills development of pre-school children. It results from the realization of an experimental programme itself and evaluates its effectivity in practice. In the next part there is assembled knowledge gained from pedagogical workers about methods and possibilities of communication development in kindergartens. It concentrates on knowledge of factors which can influence the communication development.eng
dc.date.accepted2008-04-30
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJílková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam