Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvejda, Gabriel
dc.contributor.authorKašparová, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-07T11:54:04Z
dc.date.available2021-12-07T11:54:04Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-03-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26603
dc.description.abstractANOTACE Bakalářská práce se zabývá významem a působením animované pohádky v předškolním vzdělávání. Prostřednictvím zařazování animované pohádky se snaží docílit pozitivního vlivu na předškolní věkovou skupinu. Práce poukazuje i na vhodnost výběru animované pohádky vzhledem k věku, náročnosti a schopnostem dětí v předškolním vzdělávání. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje několik závažných kapitol. Vymezuje pohádku jako takovou. Dále přibližuje animovanou pohádku z hlediska výkladu různých autorů a historie. Poukazuje na různorodost vztahující se k autorům animovaných pohádek a klasifikaci. Snaží se přiblížit složitost tvorby animované pohádky v dnešní době a poukazuje na řadu profesí, které se k ní vztahují. Velkou váhu přikládá kapitolám Význam pohádek a Večerníček. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením provedeným ve dvou předškolních zařízeních v Písku a v Českých Budějovicích, formou kresby a řízeného rozhovoru. Důležité bylo výzkumné šetření u tvůrců animovaných pohádek na FAMO Písek, kde proběhly diskuse s autory i samotnými studenty, kteří se podílejí na tvorbě animovaných pohádek. Cílem bylo zjistit představu o působení animované pohádky na děti v předškolním zařízení a také zjištění jejího významu pro tyto děti. Také zda se dá zjištěný vliv animovaných pohádek pozitivně usměrňovat. Výzkumné šetření bylo zpracováno na základě audionahrávek z diktafonu, videonahrávek, kresby a poté následně vyhodnoceno.cze
dc.format60 s.
dc.format60 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAnimovaná pohádkacze
dc.subjectPohádkacze
dc.titleANIMOVANÁ POHÁDKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDÉLÁVÁNÍcze
dc.title.alternativeANIMATED FAIRY TALE IN THE PRE-SCHOOL EDUCATIONeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag9539
dc.description.abstract-translatedABSTRACT This bachelor's thesis deals with the significance and the impact of the animated fairy tale in the preschool education. The goal of the integration of the animated fairy tale is to have a positive influence on the preschool age group. The work also points out significance of the choice of the animated fairy tale in view of the age, the level of difficulty and ability of children in the preschool education. The work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part contains several significant chapters. It specifies the very essence of the fairy tale. Then it illustrates the animated fairy tale through the eyes of various authors and from the historical view. It shows the diversity related to the authors of animated fairy tales and its classification. It also aims to reveal the complexity of the production of the animated fairy tales at the present time and presents a range of relating vocations. It emphasizes especially the chapters titled ''The significance of the fairy tales“ and ''Bedtime story“. The practical part engages in the research project that was carried out in two different preschools, in Písek and in České Budějovice. It was accomplished in the way of the drawing and a moderated dialogue. The research at FAMO (The Film Academy of Miroslav Ondříček) in Písek was very important. Many discussions took place with the authors and current students. The purpose of the thesis was to determine the influence that an animated fairy tale has upon children in a preschool establishment and to find out the importance it has for them. Besides that it aimed to detect whether it would be possible to regulate the discovered influence. The research results have been processed and evaluated on the basis of the audio and video recordings and drawings.eng
dc.date.accepted2008-04-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSomr, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam