dc.contributor.advisor | Mazehóová, Yvona | |
dc.contributor.author | Šmahelová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:17:06Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:17:06Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26932 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá sledováním způsobů pojetí rodiny v kresbě předškolních dětí. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy předškolní období, význam rodiny, vývoj kresby, kresba rodiny. Charakterizuje dítě v předškolním věku z hlediska vývoje motorického, kognitivního, sociálního, emočního, morálního a hry. Nastiňuje proměny rodiny, vztahy mezi členy rodiny a její význam. Seznamuje s vývojem a znaky dětské kresby a zaměřuje se na interpretaci kresby rodiny. Praktická část zjišťuje na vzorku 20 dětí, jak se projevují v kresbě rodiny věkové a individuální zvláštnosti dítěte. Pomocí kresby rodiny a rozhovoru mapuje, jak je dítě schopno rodinu vnímat a kresebně znázornit. | cze |
dc.format | 80 s. | |
dc.format | 80 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | předškolní období | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | vývoj kresby | cze |
dc.subject | kresba rodiny | cze |
dc.subject | a pre-school period | eng |
dc.subject | a family | eng |
dc.subject | a drawing development | eng |
dc.subject | a drawing of a family | eng |
dc.title | Sledování vývoje výtvarného zobrazení rodiny v kresbě předškolního dítěte | cze |
dc.title.alternative | Monitoring of Evolution of Artistic Expressing a Family in a Pre-school Child´s Drawing | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 11700 | |
dc.description.abstract-translated | A bachelor thesis deals with observing various ways of the family concept in drawings of pre-school children. Based on specialized literature, the theoretic part defines following terms: a pre-school period, an importance of a family, a drawing development, a drawing of a family. It characterizes a child in pre-school age from the motoric, cognitive, social, emotional, moral development and game point of view. It outlines family changes, relationships among family members and the importance of a family. It introduces the development and characteristics of an infant drawing and aims at the interpretation of a drawing of a family. The practic part using 20 children as a sample recognizes how the age and individual distinctions of a child affect the drawings of a family. Due to the drawing of a family and a dialogue, it reveals how a child is able to perceive a family and to illustrate it. | eng |
dc.date.accepted | 2009-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |