Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvejda, Gabriel
dc.contributor.authorKožíšková, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-07T12:17:08Z
dc.date.available2021-12-07T12:17:08Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26940
dc.description.abstractBakalářská práce je věnována problematice dětských domovů v odrazu předškolní a základní pedagogiky. Je dělena do tří celků. Teoretické části, praktické části a příloh. V teoretické části jsem se zabývala typologií rodiny. Dále popisuji proměny pohledu na dítě a dětství. V kapitole pedagogika bylo mým úmyslem nastínit složitost vědy, která se zabývá výchovou a vzděláním. Již názvu kapitoly historie syndromu týraných a zneužívaných dětí je zřejmý obsah. Téma náhradní rodinná péče a péče institucionální jsem pojala jako stručný popis možností a nejistot dětí z dětského domova. V praktická část je věnována výzkumnému šetření, ve které bych chtěla zjistit složení věkových skupin ve školství v oblasti Příbrami a okolí. Dále stanovit odlišnosti v pohledu pedagogů na děti z dětských domovů a zjistit s jakou frekvencí se sekávají učitelé s dětmi z dětských domovů. V příloze si můžete prohlédnout fotky dětí z výzkumných pracovišť a najít vzor výzkumné metody.cze
dc.format81 s.
dc.format81 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDeprivacecze
dc.subjectdětské domovycze
dc.subjectdysfunkce rodinycze
dc.subjectempatiecze
dc.subjectexterní a interní adaptacecze
dc.subjectindividualismuscze
dc.subjectinterakcecze
dc.subjectkonvenční chovánícze
dc.subjectpředsudkycze
dc.subjectrodinné právocze
dc.subjectsociální integracecze
dc.subjectsociální kompetencecze
dc.subjecttypologie rodinycze
dc.subjectvýchova a vzdělávání.cze
dc.subjectConventional behavioureng
dc.subjectdeprivationeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectempathyeng
dc.subjectexternal and internal adaptationeng
dc.subjectfamily dysfunctioneng
dc.subjectfamily laweng
dc.subjectfamily typologyeng
dc.subjectchildren´s homeseng
dc.subjectindividualismeng
dc.subjectinteractioneng
dc.subjectprejudiceeng
dc.subjectsocial competenceeng
dc.subjectsocial integration.eng
dc.titleProblematika dětských domovů v odrazu předškolního a základního vzdělávánícze
dc.title.alternativeThe Problem of Creches in Pre-School ad Basic Educationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag11812
dc.description.abstract-translatedBachelor´s work concerns problems of children´s home in nursery and basic school pedagogy background. Work is devided into three parts. The first part is theoretical part, the second part is practical and the third part includes enclosures. In the first part I observed family typology. Additionaly I describe changes in a view of child and its childhood.There is a chapter called pedagogy where I talk about difficulties of upbringing and education sciences.Other chapter is about history of maltreated and abused children. I observe substitute family care and institutional care as a short describtion of possibilities and uncertainties for children from children´s home. Practical part contains research of ages group at schools in Pribram region. My aim is determine differencis among teachers view of children from children´s home. I make an inquiry how often teachers meet children from children´s home. There are photos of children from research places in encloser. There is questionnaire too.eng
dc.date.accepted2009-04-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam