dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Volfová, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:17:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:17:17Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26976 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá multikulturní problematikou v současné mateřské škole. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově a jejich specifičnostech, o postavení multikulturní výchovy ve školní legislativě, rasových předsudcích a jejich předcházení, o multikulturní komunikaci a problémech spojené s adaptací dítěte cizí národnosti do běžné třídy mateřské školy.
Obsahem praktické části je výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, které zjišťovalo vzájemné soužití dítěte cizí národnosti s českými dětmi z pohledu obou zúčastněných. Výsledky jsou zohledněny v projektu multikulturní výchovy pro mateřskou školu. Součástí je i připojený videozáznam s ukázkou realizace projektu. | cze |
dc.format | 81 s., 13 s. příloh | |
dc.format | 81 s., 13 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | multikulturní výchova | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | kultura | cze |
dc.subject | rasové předsudky | cze |
dc.subject | adaptace | cze |
dc.subject | interkulturní komunikace | cze |
dc.subject | multicultural education | eng |
dc.subject | kindergarten | eng |
dc.subject | culture | eng |
dc.subject | race prejudices | eng |
dc.subject | adaptation | eng |
dc.subject | intercultural communication | eng |
dc.title | Multikulturní výchova v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Multicultural Education in Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 12047 | |
dc.description.abstract-translated | The document disserts on multi-cultural issues in a present kindergarten.
Theoretical part engages in multi-cultural education and its particularity, as well about
the role of multi-cultural education in the school system legislation. Additionaly it also deals with the race prejudice and its prevention and last but not least about the multi-cultural communication and issues related to foreign child accommodation into a common nursery school class.
The subject of the practical part of this work is a questionary, which investigate with
mutual coexistence of a child of foreign nationality with Czech children from the perspective of both. The results are taken into account of the multi-cultural education project for a nursery school. The videorecording preview of the project implementation is a part of this work as well. | eng |
dc.date.accepted | 2009-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |