Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorVeselá, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-07T12:17:22Z
dc.date.available2021-12-07T12:17:22Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-03-31
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26990
dc.description.abstractV teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na popis systému Montessori. Z prostudované literatury jsem vybrala několik myšlenek Marie Montessori, které mne zaujaly a podle mého názoru dobře vystihují podstatu její metody. Pro pochopení toho, jak Marie Montessori dospěla ke své metodě jsem považovala za důležité uvést kapitolu o vzniku prvního Domu dětí, kde metoda Montessori "vykrystalizovala". V kapitole "Jednotlivé oblasti učení" přibližuji metodu Montessori tak, jak je praktikovaná v dnešních mateřských školách. Proto, abych získala možnost porovnat v dnešní době preferovaný osobnostní přístup k dítěti, jsem nejprve definovala jeho vývoj a podstatu a poté hledala souvislosti s metodou Montessori. V závěru teoretické části se snažím přiblížit individualizaci v současné mateřské škole a individualizaci v Montessori mateřské škole. V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování toho, jak jsou naplňovány jednotlivé potřeby dětí v mateřských školách s běžným provozem a v Montessori mateřských školách. Hledám zde případné souvislosti či rozdíly.cze
dc.format82 s.
dc.format82 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMontessoricze
dc.subjectsenzitivní obdobícze
dc.subjectpřipravené prostředícze
dc.subjectpomůckycze
dc.subjectopakování úkonůcze
dc.subjectsvoboda volbycze
dc.subjectpraktický životcze
dc.subjectsmyslový materiálcze
dc.subjectjazykový materiálcze
dc.subjectkosmická výchovacze
dc.subjectmatematický materiálcze
dc.subjectosobnostní přístupcze
dc.subjectindividualozcecze
dc.subjectMontessorieng
dc.subjectSensitive Periodseng
dc.subjectPrepared Environmenteng
dc.subjectEducational Materialseng
dc.subjectRepetition Of Actseng
dc.subjectFreedom Of Choiceeng
dc.subjectPractical Lifeeng
dc.subjectSense Materialseng
dc.subjectLanguage Materialseng
dc.subjectCosmic Educationeng
dc.subjectMath Materialseng
dc.subjectPersonality Attitudeeng
dc.subjectIndividualizationeng
dc.titleSystém Montessori a současná česká mateřská školacze
dc.title.alternativeThe Montessori System and Present Czech Kindergarteneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag12074
dc.description.abstract-translatedIn the academic part of my degree project I focused mostly on describing the Montessori system. Herein I have adduced a couple of thoughts of Maria Montessori I found interesting or essential in some way relative to her method. For better understanding how Ms Marie Montessori came to the method, I considered important to mention a chapter about the first House of Children where her educational principals "crystallized". In the chapter "Individual scopes of the teaching" I expound the method in practice in kindergartens. In order to be able to compare the nowadays favoured personality approach towards the child, I first defined its development and nature, and then tried to find connections with the Montessori method. In the end of the academic part I try to expound individuation in the contemporary nursery school system and individuation in Montessori nursery school. In the practical part I focused on how the individual needs of children in nurseries are fulfilled in the ordinary versus Montessori nursery schools. I seek prospective connections and differences.eng
dc.date.accepted2009-04-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam