dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Veselá, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:17:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:17:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-03-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/26990 | |
dc.description.abstract | V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na popis systému Montessori. Z prostudované literatury jsem vybrala několik myšlenek Marie Montessori, které mne zaujaly a podle mého názoru dobře vystihují podstatu její metody. Pro pochopení toho, jak Marie Montessori dospěla ke své metodě jsem považovala za důležité uvést kapitolu o vzniku prvního Domu dětí, kde metoda Montessori "vykrystalizovala". V kapitole "Jednotlivé oblasti učení" přibližuji metodu Montessori tak, jak je praktikovaná v dnešních mateřských školách. Proto, abych získala možnost porovnat v dnešní době preferovaný osobnostní přístup k dítěti, jsem nejprve definovala jeho vývoj a podstatu a poté hledala souvislosti s metodou Montessori. V závěru teoretické části se snažím přiblížit individualizaci v současné mateřské škole a individualizaci v Montessori mateřské škole.
V praktické části jsem se zaměřila na zjišťování toho, jak jsou naplňovány jednotlivé potřeby dětí v mateřských školách s běžným provozem a v Montessori mateřských školách. Hledám zde případné souvislosti či rozdíly. | cze |
dc.format | 82 s. | |
dc.format | 82 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Montessori | cze |
dc.subject | senzitivní období | cze |
dc.subject | připravené prostředí | cze |
dc.subject | pomůcky | cze |
dc.subject | opakování úkonů | cze |
dc.subject | svoboda volby | cze |
dc.subject | praktický život | cze |
dc.subject | smyslový materiál | cze |
dc.subject | jazykový materiál | cze |
dc.subject | kosmická výchova | cze |
dc.subject | matematický materiál | cze |
dc.subject | osobnostní přístup | cze |
dc.subject | individualozce | cze |
dc.subject | Montessori | eng |
dc.subject | Sensitive Periods | eng |
dc.subject | Prepared Environment | eng |
dc.subject | Educational Materials | eng |
dc.subject | Repetition Of Acts | eng |
dc.subject | Freedom Of Choice | eng |
dc.subject | Practical Life | eng |
dc.subject | Sense Materials | eng |
dc.subject | Language Materials | eng |
dc.subject | Cosmic Education | eng |
dc.subject | Math Materials | eng |
dc.subject | Personality Attitude | eng |
dc.subject | Individualization | eng |
dc.title | Systém Montessori a současná česká mateřská škola | cze |
dc.title.alternative | The Montessori System and Present Czech Kindergarten | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 12074 | |
dc.description.abstract-translated | In the academic part of my degree project I focused mostly on describing the Montessori system. Herein I have adduced a couple of thoughts of Maria Montessori I found interesting or essential in some way relative to her method. For better understanding how Ms Marie Montessori came to the method, I considered important to mention a chapter about the first House of Children where her educational principals "crystallized". In the chapter "Individual scopes of the teaching" I expound the method in practice in kindergartens. In order to be able to compare the nowadays favoured personality approach towards the child, I first defined its development and nature, and then tried to find connections with the Montessori method. In the end of the academic part I try to expound individuation in the contemporary nursery school system and individuation in Montessori nursery school.
In the practical part I focused on how the individual needs of children in nurseries are fulfilled in the ordinary versus Montessori nursery schools. I seek prospective connections and differences. | eng |
dc.date.accepted | 2009-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |