dc.contributor.advisor | Uhlířová, Jana | |
dc.contributor.author | Ulrichová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:17:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:17:28Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-03-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27005 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce představuje problematiku vztahu dítěte předškolního věku ke knize a literatuře.
Teoretická část se zabývá vývojem problematiky ve 20. století. Jak v oblasti teorie dětského čtenářství a literatury pro děti, tak didaktickými přístupy. Dále komparací přístupů k této problematice v minulosti a v současnosti.
Praktická část zjišťuje vztah současného předškolního dítěte ke knize, znaky jeho vnitřní i vnější motivace. A to na základě dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí a učitelek mateřských škol, projektové metody, rozhovorů a pozorování dětí. Zjištěné výsledky porovnává s dostupnými zdroji ze 70. a 80. let 20. století. | cze |
dc.format | 99 s., 29 s. příloh | |
dc.format | 99 s., 29 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | čtenářství | cze |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cze |
dc.subject | dětské čtenářství | cze |
dc.subject | kulturní gramotnost | cze |
dc.subject | předčtenářský věk | cze |
dc.subject | Reading | eng |
dc.subject | reading literacy | eng |
dc.subject | children{\crq}s reading | eng |
dc.subject | cultural literacy | eng |
dc.subject | pre-reading age | eng |
dc.title | Rozvoj vztahu dítěte předškolního věku ke knize a literatuře | cze |
dc.title.alternative | Development of the relationship of pre-school children with books and literature | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 12099 | |
dc.description.abstract-translated | The subject of this Bachelor work is the relationship of pre-school children with books and literature.
The theoretical part deals with the development of this subject in the 20th century, both in the theoretical area of children’s reading and literature and the doctrinal approach. Further it compares the approach to this subject area in the past and in the present.
The practical research part examines the relationship of contemporary pre-school children with books and the characteristic of their internal and external motivation. This is based on a questionnaire completed both by parents of pre-school children and nursery school teachers, project methods, interviews and observation of children.
The results of the research are compared with available sources from the 1970's and 1980's. | eng |
dc.date.accepted | 2009-04-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |