dc.contributor.advisor | Váchová, Alena | |
dc.contributor.author | Ivanega, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:17:32Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:17:32Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27016 | |
dc.description.abstract | Anotace
Cílem práce je podat obraz afrického předškolního dítěte v kontextu současné doby z pohledu evropské učitelky mateřské školy. První kapitoly teoretické části jsou věnovány charakteristice Ugandy. Jsou zde stručně popsány přírodní, ekonomické, politické a hospodářské podmínky země. Dále práce popisuje hlavní problémy země a obyvatelstvo. Popisuje systém vzdělávání obecně i v rámci projektu Adopce na dálku. Nastiňuje základní principy úmluvy o právech dítěte. Další část je věnována významu dětství a procesu socializace. Poslední kapitoly teoretické části seznamují s pojmy: kultura, tradice a hodnota. Tato část je doplněna filosofickým zamyšlením nad africkou civilizací.
Praktická část práce je orientována na některé oblasti běžného života dětí v Ugandě. Seznámení se s institucemi, které se věnují dětem a zabezpečují předškolní vzdělávání. Zamýšlím se nad jejich vzdělávacími možnostmi. Další kapitola popisuje přístup ke vzdělávání v afrických zemích běžné české populace a jejich informovanost o projektech v Africe. | cze |
dc.format | 39 s., 4 s. přílohy | |
dc.format | 39 s., 4 s. přílohy | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Specifika afrického předškolního dítěte | cze |
dc.title.alternative | Specifities of Preschool Child in Afrika | eng |
dc.title.alternative | Specifika afrického předškolního dítěte | cze |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 12186 | |
dc.description.abstract-translated | Annotation
The aim of this thesis is the presentation african preschool child and his preschool education in the context of present time and look on the european teacher. The first theoretical chapters are about Uganda and its natural, economic and political structures. They deal problems this country, show general education system and special education system in the project of the children adoption. The thesis shows the basic principles of the Convention of Children´s Rights. The second part is about the childhood and the socialization of the child. The final part of the theoretical chapter describes concepts of culture, traditions and value in the african society.
Practical part describes usual life of the african children in Uganda. It shows the institution for children which provide preschool education. I think of their educations possibilities. The last chapter describe opinions of the czech people and their informations about this problem. | eng |
dc.date.accepted | 2009-09-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |