dc.contributor.advisor | Somr, Miroslav | |
dc.contributor.author | Lakomá, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:19:00Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:19:00Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27159 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je zaměřena na rodinu a její význam pro vzájemné vztahy jednotlivých členů rodiny. Rodina je chápána jako prostředí, kde se vytvářejí vztahy na základě komunikace. Teoretická část rozebírá rodinu jako systém od nejužšího rodinného kruhu až po začlenění rodiny do široké společnosti. Dále se zabývá funkcemi rodiny, porovnává způsoby a styly ve výchově dětí, popisuje rodiny funkční a dysfunkční, zamýšlí se nad funkcí rodičovství, popisuje dopad rozvodu na jednotlivé členy rodiny. Praktická část pomocí dotazníkové metody porovnává pohled dětí a rodičů na každodenní fungování rodiny, zjišťuje odlišnosti v chápání běžných rodinných situací jako trávení volného času dětí, rodinná pravidla, výchovu dětí, spolupodílení se na fungování rodiny jako celku apod. | cze |
dc.format | 57 | |
dc.format | 57 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | systémy | cze |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | rodičovství | cze |
dc.subject | rozvod | cze |
dc.subject | funkce rodiny | cze |
dc.subject | výchovné styly | cze |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | systems | eng |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | parenthood | eng |
dc.subject | divorce | eng |
dc.subject | family functions | eng |
dc.subject | educational styles | eng |
dc.title | Rodina jako systém interakcí | cze |
dc.title.alternative | Family like systém interaction | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 5833 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor's thesis is focused on family and its importance to the relations between individual family members. Family is seen as an environment where relationships are formed on the basis of communication. The theoretical part discusses family from system of closer family circle till the inclusion of families to society. Below deal with from the functions of family, comparing
methods and styles in the education of children, describes the functional and dysfunctional families, the planning functions of the family, describes the impact of divorce on individual family members. The practical part of using the questionnaire compares the sight of children and parents on the daily functioning of family, identifies differences in the understanding of common
family situations as a leisure time of children, family rules, education of children, sharing the functioning of the family as a whole, etc. | eng |
dc.date.accepted | 2009-04-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |