Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRůžičková, Marie
dc.contributor.authorKomma Janovská, Marika
dc.date.accessioned2021-12-07T12:19:04Z
dc.date.available2021-12-07T12:19:04Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27164
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na zapojení arteterapeutických postupů při logopedické terapii žáků s mentální retardací. Nastiňuje logopedické působení autorky v základní škole speciální ve středisku Rolnička Soběslav. Na vybraných artefaktech žáků hodnotí přínos arteterapie. Posuzuje výtvarný posun žáků a v souvislosti s ním i posun v komunikaci. Ukazuje na vývoj emočních a sociálních schopností v závislosti na rozvoji komunikačních dovedností vlivem arteterapeutického působení. Shrnuje přínos práce pro žáky.cze
dc.format64 s. , 10 s. obr. příloh
dc.format64 s. , 10 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectIntervence arteterapie {--} zasahovánícze
dc.subjectpřesahování arteterapie do logopedické terapiecze
dc.subjectpůsobení s cílem změny. Komunikace {--} jako sdělování a přijímání informace verbální nebo neverbální formou . Logopedická terapie {--} je plánovitý proces k ovlivnění narušených komunikačních schopností a jeho následných i doprovodných projevů. Realizuje se na základě teorie normálního a patologického řečového chování a osvojování řeči. Mentální retardace - je závažné postižení rozumových schopností prenatálnícze
dc.subjectperinatální nebo postnatální etiologiecze
dc.subjectjež významně omezuje postižené dítě či dospělého v jeho sociálním prostředí. NKS - narušená komunikační schopnost {--} projevuje se jako vrozená vada řeči nebo jako získaná porucha řeči. Komunikační schopnost je narušena tehdycze
dc.subjectkdyž některá rovina jazykových projevů působí rušivě vzhledem ke komunikačnímu záměru.cze
dc.titleArteterapeutická intervence při rozvoji komunikačních dovedností u žáků se středním stupněm MRcze
dc.title.alternativeArteterapeut intervention in progress of communication skills for pupils with medium mental disability.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag7794
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on implementing artetherapy procedures during logopedic therapy of mentally retarded pupils. The auther outlines her logopedic experience at Special Elementary School in Rolnicka centre located in Sobeslav. The asset of using artetherapy is evaluated on chosen artefacts created by the students. The author assesses the development in the students' art skills as well as any progress they make in their communication. She presents the development in emotional and social skills based on their communication skills as a result of artetherapy procedures. The work summarizes all the assets of the work.eng
dc.date.accepted2009-05-24
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineArteterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam