dc.contributor.advisor | Švejda, Gabriel | |
dc.contributor.author | Častoralová, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:50:32Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:50:32Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2009-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27522 | |
dc.description.abstract | Kniha patří mezi nejstarší média, která nás seznamují s kulturou kolem nás. Prostřednictvím knihy získáváme informace z oblasti literatury, vědy, umění, historie aj. Slouží jako zdroj informací, zábavy, relaxace, odpočinku a někdy i úniku od starostí všedních dnů. V životě nás všech má své nezastupitelné místo.
Teoretická část bakalářské práce pojednává o vlivu a významu médií na výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku. Zaměřuje se především na knihu, jako médium, se kterým se děti setkávají během svého života. Vysvětluje pojem a funkce literatury pro děti a mládež, její specifika a žánrovou skladbu. Seznamuje nás s faktory ovlivňujícími dětské čtenářství a s jinými oblastmi, které jsou spojené se vzděláváním dětí předškolního věku.
Praktickou část mé bakalářské práce tvoří výzkumné šetření zabývající se vztahem rodičů a učitelů mateřských škol k médiím, především knihám. Cílem je zjistit, zda jsou knihy využívány při vzdělávání dětí předškolního věku. | cze |
dc.format | 63 s. | |
dc.format | 63 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | média | cze |
dc.subject | kniha | cze |
dc.subject | literatura | cze |
dc.subject | pohádka | cze |
dc.subject | dítě v předškolním věku | cze |
dc.subject | media | eng |
dc.subject | book | eng |
dc.subject | literatura | eng |
dc.subject | fairy tale | eng |
dc.subject | preschool kid | eng |
dc.title | Kniha jako médium pro předškolní vzdělávání | cze |
dc.title.alternative | A Book as a Medium for Pre-School Education | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 11806 | |
dc.description.abstract-translated | The book belongs to the oldest means of information (media) that us acquaints with culture around the world. Through the book we gain the information about literature, arts, science, history, etc. The book is used as a source of information, entertainment, relaxation and sometimes as an escape from reality. It has an irreplaceable place in our lives.
The theoretical part of my bachelor thesis treats about effects and the meaning of media on the education preschool children. She localizes to the book, as medium, which the children meet with throughout the life. She illustrates the conception and the function of literature or children its specifics and genre structure. It informs us about factors affecting the children reading and others area, which are related to education.
The practical part of my bachelor thesis consists of research describing the relations of parents and teachers in the kindergartens and media, above all books. The aim is to ascertain whether the books are used in education of preschool children. | eng |
dc.date.accepted | 2010-02-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Somr, Miroslav | |