Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSvobodová, Eva
dc.contributor.authorPalečková, Jiřina
dc.date.accessioned2021-12-07T12:51:05Z
dc.date.available2021-12-07T12:51:05Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-07-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27633
dc.description.abstractV bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.cze
dc.format81 s., přílohy 30 s.
dc.format81 s., přílohy 30 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectHracze
dc.subjectvolná hracze
dc.subjectpedagogická diagnostikacze
dc.subjectnámětycze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectdominantní činnostcze
dc.subjectterapiecze
dc.subjecthračkacze
dc.subjectvýznam hrycze
dc.subjectvýzkumné metodycze
dc.subjectGameeng
dc.subjectfree playeng
dc.subjecteducational diagnosticseng
dc.subjectfeedbackeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectdominant aktivityeng
dc.subjecttherapyeng
dc.subjecttoyeng
dc.subjectmeaning of the gameeng
dc.subjectresearch methodseng
dc.titleHRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítětecze
dc.title.alternativeThe play as the implement of knowledge and development of the pre-school childeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag15314
dc.description.abstract-translatedIn my bachelor´s work I am concerned with play activity and it´s development, characteristics, fundamental and meaning in preschool education. I am concerned with various selection of playing and with creation of optimal conditions for the playing. One of the most important part of playing are various toys and other play equipment. I observe child´s playing from two points of view. First as the child´s evaluation activity which means what the playing brings and how the activity develops the child´s personality. At the same time I deal with possibilities that the playing provides to the teacher to learn more about the child and to be able to understand the child better. I am interested in the meaning of the term free playing or playing as an investment of love or how it is possible to use playing in educational diagnostics and therapy. The theoretical knowledge is followed by the practical part which involves result analysis of the study of children´s playing. Using observation I compare how children play in a heterogenous group and group of children at different ages. It means what sort of toys they use most often and if they are able to cope with rules and respect each other and what way they use to solve conflict situations while enjoying group playing. I note if they play apart or if they have need to play with the others, to comunicate with them, to win recognition or if they are passive during playing and submit to the ideas of the others and let the others have the upper hand. Another research, in form of questionnaire for the teachers and parents, finds out how children play at home in their free time and how not only teachers but parents themselves view such playing and if they realize its naturalism and usefulness and its therapeutic signification.eng
dc.date.accepted2010-08-27
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam