dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Fraňková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:51:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:51:08Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27640 | |
dc.description.abstract | Práce s názvem Dveře dokořán - proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole je věnována procesu socializace dítěte, tak jak je pozorován a zaznamenáván ve waldorfské mateřské škole, kde pracuji.
Tento proces je popsán jako děj, na kterém se podílejí učitelky, rodiče i samo dítě. Nezanedbatelnou úlohu hraje nejen utváření přiměřeně podnětného prostředí, ale i důsledné používání metod a forem práce typických pro waldorfskou pedagogiku.
V praktické části je na pěti případových studiích procesu socializace dítěte v mé třídě ukázána práce učitelky jako proces vyžadující mnoho času nepřímé práce v podobě pozorování a zamýšlení se nad každým konkrétním dítětem. Výsledkem je utváření si pravého obrazu dítěte, který je používán při rozhovoru o dítěti s kolegyní, na setkání kolegia učitelek waldorfské mateřské školy i waldorfské základní školy. Opominuta není ani důležitost vedení rozhovorů s rodiči. Případové studie jsou ohraničeny dobou přijetí dítěte do mateřské školy a prvním pololetním vysvědčením ze základní školy. | cze |
dc.format | 116 s., 13 s. obr. příloh | |
dc.format | 116 s., 13 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | socializace | cze |
dc.subject | předškolní dítě | cze |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | waldorfská mateřská škola | cze |
dc.subject | socialization | eng |
dc.subject | pre-school child | eng |
dc.subject | Steiner{\crq}s pedagogy | eng |
dc.subject | Steiner nursery school | eng |
dc.title | Dveře dokořán
-proces socializace dítěte ve waldorfské mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Doors wide open - child socialization process in Steiner nursery schools | eng |
dc.title.alternative | Doors wide open
- child socialization process in Steiner nursery schools | cze |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15322 | |
dc.description.abstract-translated | My work titled Doors Wide Open - Child Socialisation Process in Steiner Nursery Schools focuses on the process of child socialisation as experienced and observed in the Steiner nursery where I work.
This socialisation has been described as a process engaging the teachers, parents and the child itself. Creation of a reasonably stimulating environment and a consistent application of the methods and forms of work typical for the Steiner’s pedagogy play a significant role.
The practical part demonstrates in five case studies of child socialisation process in my class that the teacher’s work requires a lot of indirect involvement in the form of observations and reflections over every single child. The aim is to create the real image of the child that is used in discussions about the child with a colleague and at the meeting of the staff of the Steiner nursery and the Steiner school. The importance of discussions with the parents of the children has also been considered. The case studies refer to the period from the admission of the child to the nursery to the first half-year certificate at the primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2010-04-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |