dc.contributor.advisor | Svobodová, Eva | |
dc.contributor.author | Květoňová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:51:12Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:51:12Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-03-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27648 | |
dc.description.abstract | Záměrem mé práce je zmapovat zájem dětí o činnosti v centrech aktivit v mateřské škole pracující podle programu Začít spolu v souvislosti s genderovými rolemi dětí předškolního věku.
V teoretické části se zabývám problematikou genderu z různých hledisek a pohledů. Nastiňuji otázku diskriminace ve výchově a odlišné vnímání dítěte na základě jeho genderové příslušnosti, tedy role chlapečka či holčičky. Dále se v teoretické části věnuji programu Začít spolu, uvádím jeho záměry a specifika odlišná od standardních mateřských školek.
V praktické části mé bakalářské práce se metodami pozorování a dotazníku snažím objasnit stanovené předpoklady a uvádím některé zajímavé situace, které při mém pozorování vznikly. Dále se pokusím vyvodit doporučení pro přípravu aktivit vhodných pro děti předškolního věku. | cze |
dc.format | 71 | |
dc.format | 71 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Gender | cze |
dc.subject | gender role. | cze |
dc.title | Genderová studie v programu Začít spolu | cze |
dc.title.alternative | The Gender Study in Program "Step by Step" | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15333 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my bachelor study is to chart the interest of children about the activities in Aktivity Centres in kindergardens usány program ‚qStep by Step''. I chart the children is interest in context of gender roles of children at preschool age.
In theoretical part I deal with the gender questions in different points of view. I indicate the question of gender discrimination in education and question of different children perception base on their gender competences, base on boy- role or girl- role. In theoretical part I also put brain to program ‚qStep by step''. I show its aims and specifics, its diversity in comparision to standard kindergardens.
In practical part of my bachelor study I try to clarify defined hypothesises using methods of observing and questionaries and I illustrate some interesting situations that took place during my observing. Next I try to deduce recommendations for activity- suitable for children at preschool age preparation. | eng |
dc.date.accepted | 2010-04-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |