Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorThein, Ram
dc.contributor.authorNiemcová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-07T12:51:17Z
dc.date.available2021-12-07T12:51:17Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27660
dc.description.abstractTato bakalářská práce ve své teoretické části shrnuje odborné poznatky z problematiky stresu a syndromu vyhoření. Zabývá se jak obecnou deskripcí těchto dvou propojených fenoménů a možnostmi jejich detekce a prevence, tak souvislostí mezi nimi a pracovním zařazením jedince. Výzkumná část práce se zaměřuje na zmapování závažnosti a frekvence stresových situací, na pocity vyhoření a možnosti sociálně oporných systémů u respondentů pracujících v různých typech zaměstnání a reprezentovaných třemi vzorky: učitelů, resp. budoucích výchovných poradců, manažerů nadnárodních poradenských společností a terapeutů pečujících o jedince s mentálním postižením a psychickým onemocněním. Práce dále mapuje odlišné vnímání subjektivní míry stresových událostí mezi těmito profesemi. Pro sběr dat byl užit dotazník BMS (Ayala Malach- Pines, 2005, The Burnout Measure Short Version), JSS-CZ (Spielberger, Knotková, Man, 1999, Inventář pracovního stresu) a doplňující otázky. Implikace výsledků a jejich generalizační omezení jsou součástí diskuze.cze
dc.format58
dc.format58
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectStrescze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectsociální podporacze
dc.subjectzdravícze
dc.subjectprevence stresu a vyhořenícze
dc.subjectmanažercze
dc.subjectvýchovný poradcecze
dc.subjectterapeut.cze
dc.subjectStresseng
dc.subjectburn-out syndromeeng
dc.subjectsocial supporteng
dc.subjecthealtheng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjecteducational counseloreng
dc.subjectmanagereng
dc.subjecttherapist.eng
dc.titleVliv typu zaměstnání na vnímání stresucze
dc.title.alternativeThe effect of the type of profession on the perception of stresseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag15366
dc.description.abstract-translatedThe thesis reviews scientific findings relevant to the issues of stress and burn-out syndrome in its theoretical part. It focuses both on the general description of the two related phenomena and their detection and prevention options, as well as on the relationship between them and the individual’s specific professional specialization. The research part of the thesis concentrates on mapping out of severity and frequency of stress situations, on feelings associated with the burn-out syndrome, and on the possibilities of social support systems among the respondents working in different types of professions and represented by three samples: teachers -future educational counselors-, managers in supranational consulting companies, and therapists providing care for individuals with mental retardation and psychiatric disorders. The present work further looks at differential subjective perception of stress events among these professions. Questionnaires BMS (Ayala Malach-Pines, 2005, The Burn-out Measure Short Version) and JSS-CZ (Spielberger, Knotková, Man, 1999, Inventář pracovního stresu) were used for the data collection, as well as additional personal questions. In addition, the results’ implications and their limitations for possible generalizations are discussed.eng
dc.date.accepted2010-05-25
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePsychologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPsychologiecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJílková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam